موارد تازه ابتلا به ویروس شبیه سارس در عربستان و قطر

۰۳م آذر ،

سلامت > بیماری
سازمان چهانی بهداشت از کشف چهار مورد تازه ابتلا به ویروس تازه شبیه به ویروس سارس در عربستان سعودی و قطر خبر داد.

این ویروس تازه که در شهریورماه امسال کشف شد و با اضافه شدن این موارد تازه تا به حال شش نفر را مبتلا کرده است و از جمله به مرگ دو نفر در عربستان سعودی و قطر انجامیده است.

سازمان جهانی بهداشت در آن هنگام اخطاری جهانی دربارهٔ این ویروس تا به آن هنگام ناشناخته را یک مرد ۴۹ ساله قطری را به عربستان سعودی سفر کرده بود، مبتلا کرده بود، اعلام کرد. یک مرد دیگر اهل عربستان سعودی نیز در آن هنگام به سبب این ویروس فوت کرد.

به گزارش رویترز سازمان بهداشت وابسته به سازمان ملل روز جمعه ۲۳ نوامبر آمار تازهی از شیوع این ویروس تازه اعلام کرد که شامل چهار مورد تازه بیماری از جمله یک مورد مرگ ناشی از آن است.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: “موارد تازه بیماری که با تشدید مراقبت‌ها دربارهٔ این ویروس تازه کشف شده‌‌اند، شامل سه مورد تازه بیماری از جمله مورد مرگ در عربستان و یک مورد تازه بیماری در قطر است.”

این ویروس تازه جزء خانواده‌‌ای از ویروس‌ها به نام “کوروناویروس” است،علائمی شبیه به “نشانگان شدید حاد تنفسی” یا SARS ایجاد می‌کند که در سال ۲۰۰۲ در چین ظهور کرد و ده درصد از ۸۰۰۰ نفر مبتلایانش در سراسر جهان را کشت.

علائم این بیماری در موارد ثابت‌شده شامل تب، سرفه و مشکلات تنفسی بودند.

کوروناویروس‌ها مانند سایر عفونت‌های تنفسی مانند آنفلوآنزا از طریق قطرک‌های پراکنده شده در هوا هنگام عطسه و سرفه بیماران انتشار یافتن پیدا می‌کنند.

به گفته سازمان جهانی بهداشت بررسی دربارهٔ منشا این ویروس، شیوه قرارگیری در معرض آن و احتمال انتقال انسان به انسان آن در حال انجام است.

این سازمان از کشورهای عضو خواسته است تا مراقبت دربارهٔ عفونت‌های تنفسی حاد شدید را ادامه دهند.


RSS
منبع:همشهری آنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.