موارد شدید تب کریمه کنگو در ۳۵ درصد موارد مرگ آور است

۲۰ آبان ،

موارد مرگ و میر ناشی از تب کریمه کنگو نسبتا بالا بوده و بر طبق بررسی های مربوط به سالهای اخیر، موارد شدید این بیماری به طور میانگین در ۳۵ درصد موارد مرگ آور است.

منصور خالصی، استاد یار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  بیماری ویروسی تب خونریزی دهنده کریمه کنگو CHF در مقایسه با بسیاری دیگر از بیماری های عفونی و قابل انتقال، آمار بالاتری از مرگ و میر را دارد.

وی با اشاره به اینکه در صورت عدم درمان مناسب و به موقع تب کریمه کنگو و شدید شدن بیماری احتمال مرگ فرد بیمار بالا است، تاکید کرد: در واقع موارد مرگ و میر ناشی از تب کریمه کنگو در مناطق مختلف نسبتا بالا بوده و بر طبق بررسی های مربوط به سالهای اخیر، موارد شدید این بیماری به طور میانگین در ۳۵ درصد موارد مرگ آور بوده است.

خالصی گفت: علائم اولیه بیماری تب کریمه کنگو غیر اختصاصی است و می تواند با بسیاری از بیماری های دیگر از جمله مالاریا، تیفوئید و آنفولانزا اشتباه گرفته شود.

وی اظهار داشت: البته ملاحظه علائم بیماری به ویژه تب، خونریزی از بدن، سردرد، اسهال و دردهای عضلانی و همچنین سوال از بیمار در خصوص احتمال سابقه تماس با دام یا کشتن آن، می توان تا حد بسیار بسیاری به تشخیص دقیق تب خونریزی دهنده کریمه کنگو رسید./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.