موارد عجیبی که موجب اضافه وزن شما می شود

تاریخ انتشار: ۳۱ May 2016 | 12:00 pm

5 دلیل عجیبی که باعث چاق شدن تان می شود!!!

چاق شدن و افزایش وزن می تواند به دلایل مختلفی باشد. برخی از بیماریها، برخی عادت های غذایی غلط و … همه از عواملی هستند که باعث چاق شدن و اضافه وزن تان می شود. در این مقاله ۵ دلیل دیگری که باعث چاقی تان می شود را عنوان کرده ایم.

۵ دلیلی که چاق می شوید

هنگامی که دچار افزایش وزن می شویم، در بررسی دلیل این موضوع، شاید اولین نکته ای که به ذهنمان برسد، احتمال کم کاری تیروئید است. اگر چه کم کاری تیروئید می تواند تاثیرمنفی در روند سوخت و ساز بدن بگذارد اما دلایل  دیگری نیز در بروز چاقی نقش دارد که نباید آنها را نادیده گرفت. در این مطلب به ۵ دلیل بالا رفتن وزن اشاره شده است.

 

اختلالات خواب می تواند چاق تان کند

از بی خوابی ، آپنه یا شاید هم بی قراری خواب رنج می برید؟ محرومیت از خواب  به هر دلیلی می تواند به افزایش وزن  منجرشود. کمبود خواب در عملکرد هورمون هایی که  پیغام گرسنگی و سیری را به مغز انتقال می دهد تداخل ایجاد می کند. بنابراین افرادی که کم می خوابند بیشتر می خورند و این کار برای آن ها  لذت بخش است. البته از آن جا که فرد به دلیل  کم خوابی احساس خستگی  می کند انرژی برای ورزش کردن باقی نمی ماند و این علت هم به دلایل افزایش وزن افزوده می شود .

 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : جلوگیری از چاقی شکم و پهلو در زمستان با چند ترفند ساده!!

 

افسردگی می تواند دلیلی برای چاق شدن تان باشد

افرادی که دچار افسردگی می شوند به  دلایل مختلفی دچار افزایش وزن می شوند. به نقل از نیوزویک بعضی ها دچار پر خوری عصبی می شوند و افسردگی می تواند روی فعالیت های فیزیکی  آن ها نیز تاثیر بگذارد . علاوه بر آن خیلی از داروهای ضد افسردگی باعث افزایش وزن نیز می شود. تنها داروهای ضد افسردگی نیست که باعث چاقی می شود، داروهایی مانند انسولین، بتا بلوکرها و داروهای ضد بارداری نیز باعث بالا رفتن وزن می شود.

 

اختلالات درد می تواند وزن تان را افزایش دهد

هر شرایطی  که باعث  بروز درد مزمن  شود از جمله فیبرو میالژی، آرتریت و سیاتیک، می تواند باعث بالا رفتن وزن شود. کسانی که  درد مزمن دارند نه خواب درستی دارند و نه فعالیت به اندازه .مسکن هایی که برای درد عصب تجویز می شود  نیز باعث افزایش وزن می شود.

 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : چاقی شکم با خوردن ۶ غذای زیر

 

سندروم کوشینگ چاق تان می کند

اختلال عملکرد غدد درون ریز که باعث ترشح  بیش از اندازه هورمون کورتیزول می شود باعث افزایش ناگهانی وزن می شود. علاوه بر آن نحوه جمع شدن چربی را نیز تغییر می دهد. صورت افراد مبتلا حالت گرد پیدا می کند و شکم آنها بزرگ می شود در حالی که دست ها و پاهایشان لاغر است .

 

یائسگی می تواند دلیل افزایش وزن تان باشد

افزایش کمی وزن در دوران یائسگی امری طبیعی است و کارهایی که قبلاً به پایین آمدن وزن کمک می کرد دیگر تاثیری ندارد. با تغییرات هورمونی فرد دچار گر‌گرفتگی نیز می شود که در خواب تداخل ایجاد می کند. بی خوابی نیز در افزایش وزن تاثیرگذار است. اما دلیل اصلی بالا رفتن سن است که می تواند باعث کند شدن روند سوخت  و ساز بدن شود.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگکی ممتاز نیوز
momtaznew.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com

 

 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.