موارد عود بیماری بروسلوز با افزایش سن بیشتر می گردد

۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

نتایج یک تحقیق در کشورمان نشان داد که موارد عود بیماری بروسلوز با افزایش سن به ویژه پس از سنین بالای ۶۰ سال، به طور قابل ملاحظه ای بیشتر می گردد.

کمال بشارتی اصل متخصص بیماری های عفونی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  سالانه موارد متعددی از بیماری بروسلوز در جهان و از جمله در ایران گزارش تفسیری می گردد که میانگین سن ابتلا به این بیماری در مناطق مختلف می تواند بسیار متفاوت باشد.

وی با بیان اینکه درمان های متعددی برای بیماری بروسلوز پیشنهاد شده است، تصریح نمود: در بیماری بروسلوز به طور عمده از درمان آنتی بیوتیکی استفاده می گردد که البته نوع آنتی بیوتیک مصرفی و مدت وقت مصرف آن در این بیماری به طور دقیق مشخص و معلوم نمی باشد.

بشارتی اصل افزود: پس از درمان های آنتی بیوتیکی، عود مجدد موارد بیماری به میزان بسیاری دیده می گردد که این موضوع می تواند دلایل مختلفی همچون درمان دارویی ناقص در طول دوره بیماری داشته باشد.

وی با اشاره به میزان عود مجدد بیماری بروسلوز و ارتباط آن با سن، تاکید نمود: نتیجه یک تحقق در کشورمان نشان داده است که موارد عود بیماری بروسلوز با افزایش سن به ویژه پس از سنین بالای ۶۰ سال، به طور قابل ملاحظه ای بیشتر می گردد.

بشارتی اصل یاد آور شد: بر طبق نتیجه این تحقیق میزان عود مجدد بیماری بروسلوز در درمان های طولانی تر کمتر از درمان های کوتاه مدت است.

وی خاطر نشان نمود: همچنین میزان عوارض دارویی ناشی از مصرف داروهای آنتی بیوتیکی در طولانی مدت، میان مدت و حتی کوتاه مدت چندان بالا نمی باشد و می توان این عوارض دارویی را با تمهیدات به موقع و مناسب کنترل نمود./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.