موارد مرگ ناشی از اسهال در کودکان ۳۰ درصد کاهش یافته است

۱۳خردادماه،

بر طبق برآوردهای سازمان بهداشت جهانی، با بهبود وضعیت بهداشتی در اغلب مناطق جهان، موارد مرگ ناشی از اسهال در کودکان در ۲۰ سال اخیر حدود ۳۰ درصد کاهش یافته است.

بهروز والی نژاد فوق تخصص عفونی کودکان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمانممتازنیوز، افزود: وضعیت بهداشتی در بسیاری از مناطق جهان نشان می‌دهد که بسیاری از اقدامات بهداشتی و درمانی که تاکنون صورت گرفته است، توانسته از مرگ و میر اغلب بیماری‌های عفونی و واگیر کم کند.

وی گفت: اسهال از جمله بیماری‌هایی است که مرگ و میر بسیار بالایی به ویژه در بین کودکان دارد و کیفیت زندگی کودکان را به میزان بسیار زیادی کاهش می‌دهد.

والی‌نژاد تصریح کرد: در برخی از مناطق جهان کودکان سالانه ۱۰ مرتبه به اسهال مبتلا می‌شوند که این میزان بالای ابتلا بسیار خطرناک و مشکل آفرین است.

وی با اشاره به کاهش موارد مرگ ومیر ناشی از اسهال در جهان، تاکید کرد: بر طبق برآوردهای سازمان بهداشت جهانی، با بهبود وضعیت بهداشتی در اغلب مناطق جهان موارد مرگ ناشی از اسهال در کودکان در ۲۰ سال اخیر حدود ۳۰ درصد کاهش یافته است.

والی‌نژاد خاطر نشان کرد: در صورت ادامه روند کاهش مرگ و میر ناشی از اسهال، در آینده نزدیک این بیماری از جمع چند عامل اصلی مرگ و میر در جهان خارج خواهد شد./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.