موارد مهمی که در سفر با قطار باید بدانید

گرچه بیشتر افراد سفر هوایی را بهترین راه برای رسیدن به مقصد می‌دانند اما سفر با قطار نیز می‌تواند یک راه جالب برای سفر کردن باشد. سفر ریلی با پرواز متفاوت است، بنابراین در این‌جا چند نکته برای اطمینان از تجربه‌ای امن و لذت‌بخش را برای شما یادآوری کرده‌ایم.

چه چیزی بپوشیم؟

مهم نیست چه مدت برای مسافرت در قطار وقت می‌گذارید، باید لباس راحتی بپوشید. سعی کنید از لباس‌های تنگ و یا هر چیز خیلی رسمی بپرهیزید. لباس‌های راحت در چند ساعت حرکت قطار بسیار مناسب است.

چه نوع خوراکی داشته باشیم؟

اگرچه خوردن غذا با سایر مسافران در قطار می‌تواند سرگرم کننده باشد اما انجام این کار می‌تواند گران تمام شود، زیرا بسیاری از قطارها فقط فست فود و غذاهای گران قیمت را سرو می‌کنند. شاید بخواهید حداقل برای شروع سفر، یک وعده کوچک با ساندویچ، نوشیدنی و میان‌وعده برای خود داشته باشید.

همچنین در صورت تصمیم به استراحت در طول سفر، باید یک پتو سبک و یک بالش قابل حمل نیز بیاورید البته در هر قطاری این لوازم هست اما اگر به رعایت بهداشت حساس هستید می‌توانید از لوازم خود استفاده کنید. برای گذر زمان، یادتان باشد که یک کتاب، یک مجله و یا یک لپ تاپ بیاورید. البته قطار شما به احتمال زیاد دارای لوازم صوتی و تصویری برای سرگرمیتان و همچنین برای شارژ وسایل دارای پریز است و بسیاری از آنها Wi-Fi رایگان نیز دارند. بیشتر قطارهای شبانه نیز دارای فیلم و سایر سرگرمی‌ها هستند.

حتماً کمی پول نقد با خود به همراه داشته باشید، زیرا برخی قطارها محلی برای ارائه کارت اعتباری ندارند. اگر تصمیم به خرید میان وعده، نوشیدنی و غیره گرفتید، این پول در دسترس شما خواهد بود.

بار سفر

سعی کنید در صورت امکان چمدان‌های خود را فقط به یک یا دو کیسه محدود کنید. اما برخی افراد چمدان‌های بزرگ و سنگین خود را به دنبال می‌کشند. اگر یک چمدان داشته باشید، اطمینان حاصل خواهید کرد که می‌توانید بدون نگرانی آن را با خود در قطار حمل کنید. بیشتر قطارها دارای قفسه چمدان هستند. با خرید بلیط قطار از علی بابا می‌توانید به هر نقطه مد نظرتان سفر کنید.

سفر شبانه

قطارها برای سفرهایی که یک شبه (یا چند شب) ادامه داشته باشد راحت هستند. بیشتر قطارها بالش، حوله، روتختی و ملافه را ارائه می‌دهند. بعضی از آن‌ها حتی قهوه، چای و آبمیوه را به همراه وعده‌های غذایی و یک روزنامه صبح برای شما در نظر می‌گیرند که می‌تواند کیفیت سفرتان را بیشتر کند.

سفر با کودکان در قطار

اگر با کودکان به صورت ریلی سفر می‌کنید، سعی کنید مستقیم‌ترین مسیر موجود را برای کاهش زمان تخلیه و جلوگیری از تغییر قطارها در پیش بگیرید. همچنین به خاطر داشته باشید که کودکان زیر دو سال به طور معمول رایگان هستند البته مادامی که سوار بر دامان والدین خود باشند و صندلی اشغال نکنند. حتما میان وعده‌ها، کتاب‌ها و اسباب‌بازی‌هایی را برای آن‌ها به همراه بیاورید تا آن‌ها را از خستگی دور نگه دارید.

اگر قصد مسافرت بیش از شش ساعت را دارید، ممکن است بخواهید رزرو یک واگن دربست را در نظر بگیرید. کودکان و نوجوانان دوست دارند در تخت‌خواب راحت قطار بخوابند و خوابیدن بیشتر اوقات سفر را برای شما راحت‌تر خواهد کرد. پس اگر کوپه دربست بگیرید بی‌شک کودکتان راحت‌تر خواهد بود.

مسیرهای محبوب

یکی از محبوب‌ترین خدمات قطار ارائه قطار به مسیرهای پرتردد با قیمت‌های متفاوت است تا مسافران راحت‌تر سفر کنند و قدرت انتخاب داشته باشند. سفرها ممکن است از زیر یک ساعت تا چند روز متفاوت باشد. با خرید بلیط قطار از سایت‌های معتبر مانند علی بابا می‌توانید نوع قطار مورد نظرتان را انتخاب کرده و به سفر بپردازید.

قطارهای مختلف زیادی وجود دارند که بین شهرهای بزرگ خدمات ارائه می‌دهند. اگر به دنبال منابع بیشتری هستید تا وسیله حمل و نقل شما مقرون به صرفه، هیجان انگیز و پیشرفته باشد، می‌توانید قطار را امتحان کنید. صرف‌نظر از جایی که شما برای رفتن به آنجا تصمیم می‌گیرید، مطمئنا سوار شدن به قطار، خود یک بخش به یاد ماندنی در سفر شما خواهد بود!

خلاصه نکات برای مسافرت با قطار

میان وعده‌ها را بسته‌بندی کنید. بعضی از قطارها دارای رستوران هستند اما همه آن‌ها ممکن است غذای خوشمزه نداشته باشند یا اینکه آن غذاها از نظر قیمت گران باشد. شما همچنین ممکن است بتوانید تنقلاتی بخرید، اما احتمال دارد همه آن‌ها سالم نباشند. وقتی ۱۲ ساعت از هر نقطه در قطار مانده‌اید، آخرین چیزی که به آن فکر می‌کنید گرسنه بودن است، بنابراین با انواع وسایل و خوراکی‌ها آماده شوید تا از آن لذت ببرید. امتیاز بیشتری برای میان وعده‌های سالم، به خصوص به دلیل اینکه نمی‌خواهید تحرک زیادی داشته باشید، قائل شوید. با خرید بلیط قطار نورالرضا از علی بابا خودتان را برای شروع سفر با قطار آماده کنید.

دستمال مرطوب و دستمال توالت را همراه خود داشته باشید. بعد از یک روز و شب طولانی با هوای بسته و گرفته قطار اذیت خواهید شد و می‌خواهید دوش بگیرید، اما نمی‌توانید این کار را انجام دهید و بهترین راه برای این کار تمیز کردن با یک دستمال مرطوب است. برخی قطارها دستمال خواهند داشت، اما با ادامه یافتن سفر و در لحظات پایانی ممکن است دستمال تمام شود.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.