موازنه قوا، مسائل داخلی سوریه را به نفع دولت بشار اسد تغییر داده است

۰۴ تیرماه ۱۳،

یک کارشناس سیاست خارجی، گفت: شرایط موجود در سوریه موازنه قوا را به نفع این دولت رقم زده، گرچه سوریه و مردم این کشور همواره به دنبال بازپس‌گیری بلندی‌های جولان می باشند اما نفوذ لابی صهیونیستی بر غرب مانعی برای این مساله است.

“حسین معین‌آبادی” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، با اشاره به پیروزی‌های میدانی ارتش سوریه طی روزهای اخیر، گفت: موازنه قوا در ارتباط با مسائل داخلی سوریه به نفع دولت بشار اسد تغییر کرده، لذا رژیم غاصب صهیونیستی با طرح ادعاهایی از قبیل استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی قصد تشدید فشار بر این دولت و تقویت روحیه تروریست‌ها را دارد.

وی افزود: رژیم جعلی صهیونیستی بر این باور است که ورود حزب الله لبنان برای حل بحران سوریه و با توجه به مهارت این حزب در جنگ‌های چریکی، کفه ترازو به نفع دولت سوریه را سنگین‌تر کرده است.

معین‌آبادی با اشاره به وضعیت فعلی سوریه، احتمال ورود این کشور به جنگ با رژیم صهیونیستی با هدف بازپس‌گیری بلندی‌های جولان را با اقدامات بعدی این رژیم مرتبط دانست و تصریح کرد: در شرایط موجود در سوریه موازنه قوا را به نفع این دولت رقم زده، گرچه سوریه و مردم این کشور همواره به دنبال بازپس‌گیری بلندی‌های جولان می باشند اما نفوذ لابی صهیونیستی بر غرب مانعی برای بازپس‌گیری مناطق اشغالی سوریه می‌شود.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: براساس منشور سازمان ملل متحد، صهیونیست‌ها نباید در بلندی‌های جولان حضور داشته باشند، لذا باید مناطق اشغال شده را به دولت سوریه پس دهند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.