موازی‌کاری‌ها عاملی در ناموفق بودن پیشگیری از جرم

معاون پیشگیری از جرم دادگستری استان فارس گفت: کار تدوین سند پیشگیری از وقوع جرم، مراحل نهایی تنظیم را طی می‌کند و امیدواریم با تصویب و ابلاغ آن گامی بلند به سمت ارتقای سطح امنیت برداشته شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه فارس‌، احمدرحمانیان در مراسم تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب جهرم با بیان اینکه به‌دلیل نداشتن مدیریت متمرکز در حوزه پیشگیری،‌ توفیق زیادی حاصل نشده است، وجود قوانین مبهم در این رابطه را یکی از دلایل تاثیرگذار بر موفق نبودن این حوزه قلمداد و تصریح کرد: دستگاه قضایی برای کارآمدی فعالیت‌ها ساز و کار مدونی دارد و در این مسیر سعی شده است فاصله پیشگیری، وقوع جرم و رسیدگی روز به روز کمتر شود تا از مشکلات مدیریت پرونده‌ها و اطاله دادرسی کاسته شود.

وی از تاثیرگذاری و فعالیت ۲۱ دستگاه در حوزه پیشگیری از وقوع جرایم در کشور گفت و ادامه داد: همین موضوع باعث برخی موازی‌کاری‌ها شده و بحث مهم پیشگیری را دچار مشکلاتی کرده است.

معاون دادگستری فارس افزود: در حال حاضر پیشگیری به‌صورت اقدامی برنامه‌ریزی شده، دقیق و تشکیلاتی دنبال می‌شود و برای تحقق برنامه‌ها تمام مدیران و کارشناسان آموزش‌های لازم را دیده‌اند.

رحمانیان خاطرنشان کرد: اولین کارگاه در استان فارس هفته قبل برای مدیران برگزار شد و شوراهای پیشگیری از وقوع جرم در حوزه‌های مختلف تشکیل می‌شود.

در پایان این مراسم ضمن قدردانی از تلاش‌های حجت‌الاسلام عبدالمجید پرنیان، احمد برومندی به عنوان دادستان شهرستان جهرم معرفی شد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.