مواضع آژانس انرژی اتمی در رابطه با ایران منطقی نیست

۰۹ام بهمن ،

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر آژانس انرژی اتمی و دبیر کل آن موضع گیری‌های سیاسی خود علیه ایران را ادامه دهند، مجلس شورای اسلامی درخواست خود را مبنی بر خروج ایران از عضویت در کشورهای عضو معاهده NPT بیان می‌کند.

محمد‌حسن آصفری نماینده اراک و کمیجان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به تشکر شیمون پرز از یوکیو آمانو در مورد مسئله هسته‌ای ایران گفت: موضع گیریها،‌ بیانیه‌ها و گزارش‌هایی که آمانو از زمان آغاز فعالیت خود در سازمان انرژی اتمی در مورد مسئله هسته‌ای ایران ارائه داده در چهارچوب اصول فنی و منطقی نبوده و بیشتر جنبه سیاسی داشته است.
 
وی افزود: امروز ما شاهد هستیم که رژیم غاصب صهیونیستی به عنوان بزرگترین دارنده کلاهک‌های هسته‌ای و سلاح‌های کشتار جمعی، همچنین بزرگترین خطر برای کشورهای منطقه و خاورمیانه از آمانو دربارهٔ موضع‌گیری بر علیه فعالیت هسته‌ای ایران تشکر می‌کند.
 
آصفری تصریح کرد: این مسئله دلیلی بر جانب‌داری سازمان انرژی اتمی در جهت منافع کشورهای خاص است و آژانس انرژی اتمی به عنوان یک نهاد بین‌المللی باید برای این معضل چاره‌ای بیاندیشد لذا اگر آژانس بخواهد این روند را دنبال کند در میان کشورهای امضا کننده معاهده “NPT” جایگاهی نخواهد داشت.
 
دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: متاسفانه شاهد هستیم رژیم صهیونیستی که دارنده بزرگترین سلاح‌های کشتار جمعی و کلاهک‌های هسته‌ای است حاضر به پذیرفتن قوانین و معاهدات NPT نبوده ولی خیلی راحت اعلام موضع می‌کند اما جمهوری اسلامی ایران که تمام فعالیتهای هسته‌ای آن در چهارچوب معاهده NPT است از طرف دبیر کل آژانس محکوم می‌شود.
 
وی هم چنین اظهار داشت: اگر آژانس انرژی اتمی بخواهد این روند را دنبال کرده و آمانو موضع گیری‌های سیاسی این چنینی داشته باشد، مجلس شورای اسلامی درخواست خود را مبنی بر خروج ایران از عضویت در کشورهای عضو معاهده NPT بیان کرده و این موضوع خواسته به حق ملت ایران است.
 
آصفری در پایان خاطر نشان کرد: در صورت عدم ملاحظه جمهوری اسلامی ایران از نتیجه مطلوب دربارهٔ عضویت در آژانس انرژی اتمی و کوتاهی در رسیدگی به امور کشورهای مخاطره‌ آمیز و ناقضان معاهده NPT مطمئنا ایران مواضع خود را تغییر داده و تصمیم دیگری اتخاذ خواهد کرد.

گفتنی است “شیمون پرز” در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس ضمن دیدار با یوکیا آمانو به خاطر آنچه همکاری آژانس در جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای خوانده، از آمانو تشکر کرده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.