مواضع جدید ایران در قبال تنگه هرمز

مواضع جدید ایران در قبال تنگه هرمز

به نوشته ظهور۱۲ به نقل از مهر: رسانه‌های منطقه‌ای و بین المللی جهان عرب هر روز به بازتاب مهم‌ترین خبرهای جمهوری اسلامی ایران از نگاه خود می‌پردازند که در این گزارش به آن‌ها می‌پردازیم.

نگاه النشره به هدف آمریکا از عدم حل سریع بحران سوریه

«امال یبرودی» تحلیلگر النشره لبنان امروز در مقاله‌ای تاکید کرد: آمریکا حل سریع بحران سوریه را نمی‌خواهد و هدفش از این اقدام تلاش در جهت ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی در بخشی از این تحلیل تاکید می‌کند: نگاه به سوریه از واشنگتن، با نگاه به این کشور از هر کشور دیگری متفاوت است. آمریکا سوریه را امتداد ایران می‌داند و تلاش برای ساقط کردن نظام بشار اسد برای واشنگتن به منزله معرکه دیگری با هدف ساقط کردن نظام ایران است.

به نوشته این تحلیلگر لبنانی، هیچ کس در واشنگتن به طور رسمی این مسئله را تایید نمی‌کند. اما تمامی اطلاعات نشان می‌دهد آمریکا خواهان حل سریع بحران سوریه نیست.

نگاه‌ها به نشست هسته‌ای در استانبول

رسانه‌های عربی امروز در گزارشهای مختلفی به برگزاری نشست معاونان کا‌ترین اشتون و سعید جلیلی در استانبول پیرامون مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای ۵+۱ اشاره کرده‌اند.

در این میان پایگاه خبری ایلاف عربستان در گزارشی به بازتاب این نشست پرداخت و اعلام کرد: امروز سه شنبه نشستی میان دو دیپلمات بلندپایه اروپایی و ایرانی برای مذاکره در موضوع هسته‌ای ایران برگزار می‌شود.

در این گزارش به اظهارات «مایا کاسیانچیچ» سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اشاره شده که از برگزاری این نشست پشت دربهای بسته و بدون پوشش رسانه‌ای خبر داده بود.

در ادامه این گزارش به نقل از «رامین مهمانپرست» سخنگوی وزارت خارجه ایران آمده است: هدف از نشست استانبول نزدیک شدن مواضع ایران و ۱+۵ است اما باید منتظر نتایج این نشست بمانیم.

خبرگزاری کویت نیز در گزارشی به نشست امروز «هلگا اشمید» و «علی باقری» در استانبول درباره موضوع هسته‌ای ایران پرداخته است.

بازتاب موضع جدید ایران درباره تنگه هرمز

مسئله دیگری که امروز مورد توجه جدی رسانه‌های عربی قرار گرفته مواضع اخیر ایران درباره تنگه استراتژیک هرمز است. رسانه‌های عربی توجه ویژه‌ای به اظهارات سردار «علی رضا تنگسیری» از فرماندهان سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران داشته‌اند.

الشرق الاوسط امروز در گزارشی نوشت: ایران اعلام کرد تا زمانی که کشتی‌هایش از تنگه هرمز عبور می‌کند، این تنگه را نخواهد بست. این روزنامه فرامنطقه‌ای این موضع را به عنوان کاهش تهدیدات سیاسی مقامات ایرانی در موضوع بستن تنگه هرمز ارزیابی کرده است.

روزنامه الدستور اردن، روسیا الیوم، العرب آنلاین، روزنامه الریاض عربستان، پایگاه خبری محیط از جمله رسانه‌هایی بوده‌اند که این اظهارات را پوشش داده‌اند.

دیگر اخبار ایران در رسانه‌های عربی

روزنامه السفیر لبنان امروز در گزارشی به افشاگری موفاز درباره سیاستهای راهبردی نتانیاهو اشاره کرده و می‌نویسد: به نظر می‌رسد نتانیاهو در تلاش برای عملی کردن گزینه نظامی علیه ایران در ماههای سپتامبر و اکتبر آتی است. در این گزارش به خروج «تزاحی هنگبی» از حزب کادیما و پیوستنش به لیکود طی روزهای اخیر اشاره شده است.

روزنامه الحیات امروز در گزارشی اعلام کرد: ایران از حضور نیروی دریایی خود در اقیانوس اطلس در آینده نزدیک خبر داد. روزنامه الحیات با چاپ تصویری از تحرکات ناو‌ها در منطقه خلیج فارس، به اظهارات روز گذشته امیر دریادار سیاری اشاره کرده است.

روزنامه الشرق الاوسط امروز در گزارشی ادعا کرد: پایبندی امارات به تحریمهای بین المللی علیه ایران، کاهش ارزش ریال (پول واحد ایران) را تشدید می‌کند.


مهدی موعود,ظهور۱۲,تصویر واقعی شیطان,دجال و فراماسونری

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.