مواظب چاقویی که با آن نان می برید باشید

فروردین ۱۴۰۳

پزشکان اخطار می دهند که در تعطیلات به دلیل کمبود تجهیزات آشپزی مواظب بیماران مبتلا به سلیاک باشید.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران،‌بیماری سلیاک که سبب بروز حساسیت به گلونن می شود می تواند در مسافرت ها در صورت عدم توجه اشخاص و والدین در بیمار ایجاد مشکل نماید.

گفتنی است: مبتلایان به این بیماری که نوعی اختلال خود ایمنی روده ی باریک با زمینه ی وراثتی است، سبب حساسیت اشخاص به گندم، جو دوسر و بسیاری ازغلات دیگر می شود.

بررسی ها نشان می دهند :این اشخاص حتی ممکن است نسبت به چاقویی که با آن نان بریده شده و آنگاه در مصارف دیگر از آن استفاده شده نیز حساسیت نشان دهند به همین دلیل باید برای این اشخاص از یک سری وسایل جداگانه و مخصوص استفاده کرد.

پزشکان توصیه می کنند: تا چنانچه والدین کودک مبتلا به این بیماری دارند می بایست در تدوین رژیم غذایی او بسیار با دقت رفتار کنند و غذاهایی را که احتمال بروز حساسیت در او دارد را دور از دسترس او قرار دهند و همینطور به صورت منطقی با کودک صحبت کنند و او را متوجه خطر این بیماری نمایند تا در مواقعی که حضور و کنترل بر روی کودک ندارند، او کنترل نسبی بر روی موادی که می خورد داشته باشد.

 این بیماری بر روی دستگاه گوارش بویژه روده تاثیر گذاشته و می تواند سبب سوء هاضمه، کاهش جسمانی و همینطور کم خونی در این اشخاص می شود./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.