موافقت دولت با تسهیل در پرداخت مالیات‌های زلزله‌زدگان

۰۸م آذر ،

صدوقی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اعلام کرد

دبیر هیئت دولت گفت: طبق قانون تمام کسانی که بر اساس حوادث طبیعی از جمله زلزله که میزان خسارت‌های آن‌ها بالای ۵۰ درصد باشد شامل تسهیلات مالیات‌ها خواهند شد.

علی صدوقی در گفتگو با خبرنگار حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، در خصوص تصمیم امروز دولت در مورد تسهیل در پرداخت مالیات مردم زلزله‌زده اظهار داشت: با توجه به قانون مالیات‌های مستقیم و پیش‌بینی‌های مورد نظر، دولت تسهیل پرداخت مالیات مردم زلزله‌زده را تصویب کرد.

وی افزود: طبق قانون تمام کسانی که بر اثر حوادث طبیعی از جمله زلزله که میزان خسارت‌های آن بالای ۵۰ درصد باشد شامل این بخش از قانون تسهیل پرداخت مالیات‌ها خواهند شد.

دبیر هیئت دولت تصریح کرد: معافیت از مالیات یا پرداخت مالیات در اقساط بلند‌مدت در قانون مالیات‌های مستقیم پیش‌بینی شده که تصویب آن منوط به تصویب هیئت وزیران بود که دولت امروز با پیشنهاد امور وزارت اقتصاد و دارایی در خصوص اعمال این موضوع برای مردم زلزله‌زده موافقت کرد.

صدوقی خاطر‌نشان کرد: امور اقتصاد و دارایی موظف شد تا با شناسایی اشخاصی که خسارت وارد شده بر آنها بیش از ۵۰ درصد است، شرایط پرداخت مالیات و یا رفع مالیات‌های آن‌ها را مشخص کند.

وی ادامه داد: تمام مالیات‌های ذکر شده مالیات بر درآمد اشخاص در مدت یک سال خواهد بود.

دبیر هیئت دولت اذعان داشت: امیدواریم با موافقت هیئت دولت در موضوع پرداخت مالیات توسط مردم زلزله‌زده گامی مثبت در جهت بهبود وضعیت زندگی مردم برداشته شود.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.