موافقت رسمی آمریکا با آزادسازی پول های ایران / شوک بزرگ به بازار ارز

به گفته شبکه رادیویی KBS روز گذشته واشنگتن به صورت رسمی با انتقال بخشی از پول های بلوکه شده ایران از بانک‌های کره جنوبی به سوئیس موافقت کرده است.

این روزها اخبار خوش و امیدوارکننده‌ای از آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده منتشر  می‌شود به گونه‌ای که نتیجه دیدار سفیر کره جنوبی با همتی بیانگر این است که معادل ۱ میلیارد دلار از ۷ میلیارد دلار منابع ارزی کشورمان در کره جنوبی  قرار است به صورت نقدی به حساب بانک‌های ایرانی واریز شود.

رئیس کل بانک مرکزی پیش از این اعلام کرده بود که نرخ ارز به سمت تعادل و ارزش اقتصادی خود حرکت خواهد کرد و  رئیس جمهوری نیز مطرح کرده بود که با آزادسازی منابع ایران از کشورهایی همچون کره جنوبی و عراق، قیمت دلار به ۱۵ هزار تومان خواهد رسید. 

همچنین رئیس کل بانک مرکزی معتقد است که وضعیت بازار ارز خوب می‌شود و برای آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده مذاکرات خوبی با عمان، کره جنوبی و ژاپن شروع شده است.

علاوه براین، روز گذشته آمریکا نیز با آزادسازی بخشی از منابع ارزی بلوکه شده ایران موافقت کرد که بنابراین، آزادسازی این منابع قطعی شده است و طبق گفته تحلیلگران اقتصادی می‌توان با تحقق این امر در انتظار شروع کاهش قیمت‌ها در بازار ارز باشیم. از آنجا که اقتصاد کشورمان متکی بر دلار است، روند کاهش قیمت در بازار ارز بر سایر بازارها هم تاثیر می‌گذارد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.