موانع تازه انگلستان پیش روی ۱۰۰ هزار دانشجوی خارجی

۱۲م دیماه ،

22-407.jpg

بیش از ۱۰۰ هزار دانشجوی غیراروپایی که قصد ادامه تحصیل در کشور انگلستان را دارند اخیرا با مصاحبه‌های سختگیرانه اداره مهاجرت این کشور جهت اعطای ویزای دانشجویی مواجه شده‌اند.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این اقدام درپی اعلام ترسا می وزیر کشور انگلیس مبنی بر افزایش نظارت‌ها بر دانشجویان خارجی در این کشور صورت گرفته است.

بنا به نقل از می،‌ دولت در راستای اجرای این برنامه از سال قبل تا کنون اقدام به مصاحبه از ۲۳۰۰ دانشجو کرده است.

بنا به گزارش پایگاه خبری دِ استرالین، اقدام دولت انگلیس این کشور را درست در نقطه مقابل کشور استرالیا قرار می‌دهد که در حال حاضر در پی آسان سازی اعطای ویزای دانشجویی و عدم اخذ مصاحبه از دانشجویان بین‌المللی می‌باشد. با این حال خانم می معتقد است این مصاحبه‌ها مشخص کرده که سوءاستفاده دانشجویان در مسئله ویزای دانشجویی بسیار گسترده بوده است.

وی افزود: به واسطه انجام مصاحبه‌های بیشتر و دقیق‌تر،‌ در شناسایی و شناخت بهتر و در نتیجه قبول نکردن اشخاصی که صلاحیت ورود به کشور را ندارند موفق خواهیم شد.

خانم می اضافه کرد: از آغاز این برنامه اعطای ویزای دانشجویی ۲۶ درصد معادل ۷۴ هزار نفر کاهش یافته و حدود ۶۰۰ موسسه آموزشی شامل دانشگاه متروپولتین لندن حقوق خود مبنی بر پذیرش دانشجو را از دست می‌دهند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.