موبایل زیر ذره‌بین ستاد مبارزه با قاچاق

۲۸اردیبهشت،

به گفته معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به سبب افزایش واردات گوشی‌های قاچاق از گمرک کشور فعالیت نمایندگان رسمی و فعالان درگمرک جمهوری اسلامی ایران مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است.
“سردار مهدی ابویی” در گفت وگو با موبنا با اشاره به نبود نظارت و کنترل‌های فنی در گمرکات جنوب کشور که سبب انواع تخلفات در حوزه دیجیتال کشور شده، اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر قسمتی از واردات گوشی‌های قاچاقی از طریق مبادی قانونی صورت می‌گیرد که به سبب همین امر این ستاد به همراه نیروی انتظامی فعالیت کارکنان گمرک و همچنین واردکنندگان را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده است.
وی افزود: در صورت ملاحظه هرگونه تخلف از سوی فعالان این حوزه به صورت جدی برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برنامه های مدونی را برای کنترل انواع قاچاق به خصوص قاچاق گوشی موبایل در پیش گرفته افزود: هم اکنون با تمامی گمرکات کشور مکاتبات فراوانی صورت گرفته تا با دقت بیشتری به کنترل و ترخیص انواع کالا اقدام کنند.
این اظهارات در حالی بیان می‌شود رییس شبکه بازرسی،‌نظارت مردمی کارگروه تلفن‌همراه معتقد است شرکت‌های قانونی واردکننده موبایلی که در زمینه قاچاق این کالای ارتباطی نقش داشته باشند برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
“مهدی عبقری” با اشاره به اینکه هم اکنون بعضی از شرکت‌های واردکننده مشغول فعالیت در زمینه واردات غیرقانونی این برند می باشند، افزود: با مکاتبات و جلسات صورت گرفته‌ با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین نیروی انتظامی با شرکت‌های قانونی واردکننده موبایل که به تخلف در این حوزه بپردازند برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
وی با تایید وجود تخلف در شرکت‌های قانونی واردکننده موبایل اعلام کرد که هم اکنون بعضی از شرکت‌های واردکننده که مجوز رسمی آنها باطل و یا به اتمام رسیده نقش پررنگی در زمینه خریدوفروش گوشی‌های موبایل قاچاقی دارند.
رییس شبکه بازرسی،‌نظارت مردمی کارگروه تلفن‌همراه با اشاره جریمه‌های صورت گرفته برای واردکنندگان متخلف گفت:‌ با شرایط پیش آمده در صورت ملاحظه هرگونه تخلف و جعل در زمینه عرضه طرح‌شبنم از سوی واردکنندگان امکان ابطال نمایندگی‌ آنها وجود دارد.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.