«موبی دیک» به تلویزیون بازمی گردد

جام جم آنلاین: صنعت تلویزیون اروپا در تدارک تولید یک مجموعه جدید تلویزیونی براساس قصه کلاسیک «موبی دیک» اثر هرمان ملویل است.

این قصه پیش از این چند بار به وسیله دو صنعت سینما و تلویزیون به صورت فیلم‌های سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی تهیه و تولید شده است، اما جذابیت این قصه و ماجراجویی‌های کاراکترهای اصلی آن به قدری زیاد است که هر دو صنعت سینما و تلویزیون هرچند وقت یکبار به سراغ تولید نسخه تازه‌ای از آن می‌روند.

این بار صنعت تلویزیون فرانسه با همکاری انگلستان و آلمان در تدارک تولید یک مجموعه چهار قسمتی ۴۵ دقیقه‌ای براساس نوول پرخواننده هرمان‌ملویل است.

این درام پرتنش ماجراجویانه با هزینه‌ای ۱۰ میلیون دلاری تهیه می‌شود و قرار است برای اواسط فصل بهار آینده آماده نمایش شود.

تهیه‌کنندگان مجموعه هم‌اکنون در حال انتخاب بازیگری هستند که باید نقش کاپیتان اهب را جلوی دوربین آنها بازی کند. آنها قصد دارند ایفای این نقش را به دست یکی از بازیگران مطرح سینمای انگلیس یا فرانسه بسپارند.

موبی دیک، قصه یک کاپیتان سمج و سرسخت کشتی به نام اهب است که رویای او برای شکار یک نهنگ بزرگ به نام موبی دیک وی را به یک ماجراجویی تلخ دریایی می‌کشاند.

اشتیاق این کاپیتان برای انتقام گرفتن از نهنگ، زندگی او و خدمه کشتی را می‌گیرد. معروف‌ترین موبی دیک سینما سال ۱۹۵۶ توسط جان هیوستن ساخته شد و گریگوری پک نقش اصلی آن را بازی کرد.

تلویزیون پیش از این سال ۱۹۹۸ هم یک مجموعه موفق براساس این قصه تهیه کرد. سیمای جمهوری اسلامی بتازگی یکی از نسخه‌های موبی دیک را نمایش داد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.