موتلفه به دنبال سهم‌خواهی از دولت روحانی نیست

فروردین ۱۴۰۳

حبیبی:

ایران > احزاب– ممتازنیوز:
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: ترکیب کل کابینه دولت آینده در نهایت باید در مبانی فکری از یک هماهنگی برخوردار باشد.

محمدنبی حبیبی در گفت‌وگو با ایسنا، دربارهٔ ویژگی‌های کابینه یازدهم اظهار کرد: آقای روحانی برای انتخاب اعضای کابینه مورد نظر خود از دو واژه فراجناحی بودن و شایسته‌سالاری سخن گفتند و ما معتقدیم که اگر این دو واژه به نحو کامل عمل شود و اشخاص معتدلی از جناح‌های مختلف هماهنگ در کابینه آینده انتخاب شوند، مسلما موفقیت‌های قابل توجهی بدست خواهد آمد.

وی افزود: این نکته مهم است که ترکیب کل کابینه دولت آینده در نهایت باید در مبانی فکری از یک هماهنگی برخوردار باشد وگرنه بکار گرفتن اشخاصی که در مسائل مختلف اختلافات قابل توجهی دارند سبب می‌شود وقت رییس‌جمهور به جای اینکه بیشتر صرف مدیریت شود، صرف حل اختلافات شود که مسلما برای مدیریت دولت مضر خواهد بود.

دبیرکل حزب موتلفه در ادامه خاطرنشان کرد: معتقدم اگر آقای دکتر روحانی بتواند اشخاص امتحان شده متعهد به اصول انقلاب اسلامی را همراه با توانایی‌های باز امتحان شده آنها مدنظر قرار دهد و انتخاب کند، بار سنگین مدیریت ایشان که بسیار هم مشکل است، سبک خواهد شد اما اگر تعهد و توانمندی‌های ثابت شده مدنظر قرار نگیرد مسلما بار اصلی اشخاصی با چنین ویژگی‌هایی روی دوش رییس‌جمهور است و مشکلات ایشان متراکم می‌شود.

حبیبی، به‌ دور از حاشیه بودن اشخاص کابینه آینده و دوری آنها از هرگونه افراط و تفریط را دو ویژگی بسیار مهم این اشخاص عنوان کرد و گفت: از شرایط اصلی همین است که اشخاص کابینه به کار اصلی خود بپردازند و ذره‌ای به ساختن حاشیه‌ها تمایل نداشته باشند و در کاری که بر عهده می‌گیرند نیز صاحب تجربه باشند و سعی کنند وارد میدان افراط و تفریط نشوند، چراکه در غیر اینصورت وقت مدیریت کابینه به جای اینکه صرف پیشرفت و آبادانی و حل مشکلات شود، صرف جبران نقایصی خواهد شد که اشخاص غیر واجد شرط اینچنین نقایص و مشکلات را بوجود آورده‌اند.

وی همچنین دربارهٔ نوع تعامل حزب موتلفه اسلامی با دولت حسن روحانی اظهار کرد: ما در ملاقاتی که با ایشان داشتیم اعلام کردیم که بنای ما بر همکاری و پشتیبانی از دولت است و ایشان نیز از اعلام آمادگی ما اظهار خرسندی کردند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود:‌ اگر از ما – چه در مورد اشخاص و چه برنامه‌ها – همکاری خواسته شود دریغ نمی‌کنیم و به قولمان وفاداریم. البته در حال حاضر همان‌طور که خود ایشان اعلام کردند، هیچ‌کس برای عضویت در کابینه آینده انتخاب نشده و بیشتر تبادل نظرها در حد رایزنی و مشورت مورد توجه قرار گرفته است.

حبیبی در پایان تاکید کرد: حزب موتلفه اسلامی چه در رابطه با کابینه دولت حسن روحانی و چه کابینه‌های قبلی به هیچ وجه قصد سهم‌خواهی نداشته و نخواهد داشت اما اعلام آمادگی خود را در جهت همکاری با دولت آینده اعلام می‌کند.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.