موتور جستجوی «پارس جو» رونمایی شد

۰۹اردیبهشت، فاوانیوز : مدیر مرکز فرهنگی دیجیتال استان قزوین از رونمایی از موتور جستجوی «پارس جو» در حاشیه بازدید مدیر شبکه ملی فرهنگ از مرکز دیجیتال قزوین خبر داد.

به گزارش فاوانیوز به نقل از فارس ، سعید پورایمانی در جمع خبرنگاران استان قزوین اظهار داشت: این موتور جستجوگر اینترنتی همانند دیگر موتور جستجوهای قوی کار می‌کند و از این پس ایرانیان می‌توانند از این موتور جستجوگر در فضای اینترنتی برای جستجوی پایگاه اینترنتی‌ها استفاده کنند.

وی با اشاره به برگزاری دومین اجلاس مدیران مراکز فرهنگی دیجیتال سراسر کشور بیان کرد: دومین اجلاس مدیران مراکز فرهنگی دیجیتال سراسر کشور ۲۸ و ۲۹ فروردین ماه در قزوین برگزار شد که در روز اول این اجلاس کار گروه‌ها و کمیسیون‌های تخصصی تشکیل و نتایج آن در روز دوم و در جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

این مسئول با اشاره به دستاوردهای این اجلاس اضافه کرد: از دستاوردهای این اجلاس، ایجاد تعامل و هماهنگی بین مراکز دیجیتال، انتقال تجارب و همچنین بررسی مصوبات کارگروه‌ها بود.

مدیر مرکز فرهنگی دیجیتال استان قزوین عنوان کرد: مرکز دیجیتال این استان در حوزه بازی‌های رایانه‌ای، برگزاری مسابقات و ساماندهی این نوع بازی‌ها فعالیت دارد و در حوزه تولید بازی نیز گام‌هایی برداشته که امیدواریم در آینده نزدیک به تولیدات خوبی دست خواهیم یافت و آن را تجاری‌سازی خواهیم کرد.

پورایمانی تصریح کرد: در حوزه انیمیشن نیز تولید قصه‌های مینودری در این مرکز صورت گرفت که طی ۲۰ روز تا یک ماه آینده این کار تجاری‌سازی می‌شود و اکنون سیر مراحل دریافت مجوز را طی می‌کند.

وی افزود: در حوزه آموزش نیز کارگاه‌های امنیت در فضای مجازی را با همکاری پلیس فتا در قزوین راه‌اندازی کرده‌ایم و در حوزه تولید نرم‌افزار، نرم‌افزار قصه‌های دیجیتالی، سبک نوین زندگی، تاریخ و طبیعت قزوین و نرم‌افزار چند رسانه‌ای گزارش عملکرد ادارات تولید شده است.

این مسئول ادامه داد: در حوزه فضای مجازی تعاملات خوبی با دستگاه‌های اجرایی برای طراحی وب پایگاه اینترنتی‌های ادارات صورت گرفته است و با توجه به اینکه مرکز دیجیتال نوعی وابستگی به دولت دارد، اعتماد بیشتری از سوی دستگاه‌های اجرایی برای طراحی وب پایگاه اینترنتی نسبت به این مرکز می‌شود.

مدیر مرکز فرهنگی دیجیتال استان قزوین خاطرنشان کرد: مرکز دیجیتال قزوین در حوزه مشاور در بخش IT فعالیت دارد به طوری که در کلینیک IT با شماره ۳۳۶۶۶۲۰ و ۳۳۶۵۸۲۰ مشاوره تلفنی رایگان ارایه می‌شود و اشخاص در صورت مواجه با مشکلی در حوزه کامپیوتر می‌توانند از این مشاوره استفاده کنند.
فاوا نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.