موتور موشک ابرخودرو مافوق صوت با موفقیت آزمایش شد / تصاویر

موتور موشک ابرخودرو مافوق صوت با موفقیت آزمایش شد / تصاویر

موتور موشک ابرخودرو مافوق صوت با موفقیت آزمایش شد / تصاویر

مهندسان انگلیسی با آزمایش موفق موتور موشک ابرخودرو مافوق صوت، یک گام به شکست رکورد سرعت زمینی نزدیک‌تر شدند.

به گزارش راسخون به نقل از ایسنا، مرحله نخست آزمایش موتور موشک ابرخودرو مافوق صوت Bloodhound روز چهارشنبه در پناهگاه مخصوصی در فرودگاه نیوکوئی در جنوب غربی انگلیس با موفقیت انجام شد.

در این آزمایش موتور موشک هیبریدی به مدت ۱۰ ثانیه روشن شد که صدایی معادل ۱۸۶ دسیبل تولید کرد. این صدا بیشتر از صدای تولید شده در زمان بلند شدن یک هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ است.

«مارک چپمن» مهندس ارشد پروژه ابرخودرو،‌ این مرحله از آزمایش را رضایت‌بخش توصیف کرد.

طول موشک ۳٫۵ متر و وزن آن حدود ۴۵۳ کیلوگرم است که بزرگترین نمونه طراحی شده در اروپا محسوب می‌شود؛ این موشک سال آینده درون ابر خودرو مافوق صوت ۱۶ میلیون دلاری Bloodhound جای می گیرد.

انجام موفقیت آمیز این مرحله از آزمایش موتور موشک می تواند تلاش محققان برای شکستن سرعت زمینی و رسیدن به رکورد یک هزار و ۲۲۸ کیلومتر در ساعت را در سال آینده میلادی محقق کند.

ابر خودرو مافوق صوت متشکل از یک موتور موشک هیبریدی با سوخت هیدورکسیل ترمینیتد پلی بوتادین (HTPB)، موتور جت جنگنده Eurofighter-Typhoon و موتور فرمول یک Cosworth است که در مرحله نهایی، خروجی معادل ۹۵ خودرو مسابقه خواهد داشت.

در صورت موفقیت در انجام مرحله دوم در سال آینده، ابر خودروی مافوق صوت سال ۲۰۲۲ در آفریقای جنوبی تلاش برای شکستن دیوار صوتی و رسیدن به سرعت یک هزار و ۶۰۹ کیلومتر در ساعت، معادل ۱٫۴ بربر سرعت صوت را تجربه خواهد کرد.

/۱۱۰/


اخبار راسخون / علم و فناوری

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.