موجودات ذره بینی چشم این مرد را خوردند! +عکس



به گزارش ممتاز نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران : یک مرد میان‌سال انگلیسی به خاطر عفونت ناشی از لنزهایی که برای چشمهایش استفاده می کرد، یک چشم خود را از دست داد. این مهندس بازنشسته‌ی ۶۳ ساله به نام استفان سوتر از دردی وصف‌ناشدنی رنج می‌برد که به‌تدریج قرنیه‌اش را از بین می‌برد.

موجودات ذره بینی چشم این مرد را خوردند! +عکس

قرنیه همان صفحه شفاف جلوی چشم می باشد و با بیشترین میزان در میان دریافت‌کننده‌های درد یکی از حساس‌ترین اندام‌های بدن محسوب می‌شود.

چشم استفان دچار عفونتی به نام اکانتاموبا کراتیتیس شده بود که در اثر موجودات ذره‌بینی درون سیستم آب داخل و بیرون خانه به وجود می‌آید. اکثر این موجودات بی‌ضررند اما اگر قرنیه را عفونی کنند می‌توانند باعث یک بیماری چشمی بسیار خطرناک شوند و فرد را کور کنند.

تقریباً ۸۵ درصد قربانیان این عفونت کسانی اند که از لنز استفاده می‌کنند و نگهداری لنز در شرایط ضعیف بهداشتی خطر این عفونت را بالا می‌برد و احتمال بروز آنرا شدیدتر می کند. از هر ۵۰،۰۰۰ نفری که در انگلستان لنز می‌پوشند تقریباً سالی یک نفر دچار این عفونت می‌شوند اما تنها تعداد کمی از آن‌ها بینایی‌شان را از دست می‌دهند.

استفان به مدت سه سال تقریباً هفته‌ای ۲ تا ۳ بار مصرف برای بازی گلف و دیگر ورزش‌ها لنز یک بار می‌پوشید. البته در هنگام شنا کردن، دوش گرفتن یا خوابیدن آن‌ها را درمی‌آورد و پیش از درآوردنشان دستانش را به‌خوبی می‌شست. بااین‌حال این مسئله باعث نشد که درنهایت بدشانسی، دچار این عفونت نشود.



نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.