موج تابستانه هنرمندان در دوازه غربی شهر

در راستای معرفی آداب ورسوم ایرانیان پیش بینی شده است؛

هنرمندان صنایع دستی و پژوهشگران حوزه های فرهنگی واجتماعی ایران در مجتمع فرهنگی وهنری ایرانسرا گردهم می آیند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛«امیر نعمتی» سرپرست مجتمع فرهنگی وهنری ایرانسرا با اعلام این خبر گفت:با توجه به قرار داشتن این مجموعه در ورودی غربی پایتخت و محدوده میدان آزادی ووجود فضاهایی مناسب برای انجام کارهای فرهنگی واجتماعی زمینه ای فراهم شده تا پژوهشگران وهنرمندان در حوزه های ایرانشناسی واقوام شناسی بتوانند در این محل فعالیت داشته باشند.
وی هدف از این فعالیت را معرفی آثار ملی از قبیل صنایع دستی و گردشگری وآداب ورسوم وگویش های اقوام مختلف ایران زمین دانست وگفت:هم اکنون در مجتمع ایرانسرا هنرمندانی در رشته های قلم کاری روی مس، خوشنویسی، قالی بافی وبه بافی، تراش سنگ های قیمتی ونیمه قیمتی، معرق، پیکر تراشی،خاتم شیراز ،حکاکی روی پوسته تخم شترمرغ و….حضور دارند وعلاوه بر انجام کارهای عملی ، به آموزش  شهروندان می پردازند.
نعمتی درباره چگونگی فعالیت،فعالان در حوزه های صنایع دستی و ایرانشناسی گفت: با توجه به امکانات موجود ایرانسرا، هنرمندان و صنعتگران تهرانی و کل کشور می توانند با مراجعه به مجموعه فرهنگی وارائه طرح های خود، ازفضای آزاد و غرفه های ایرانسرا برای معرفی آثار استفاده کنند. همچنین از طرح های آنها در حوزه های فرهنگی واجتماعی حمایت می شود.        
پژوهشگران وصنعتگران در حوزه ایرانشناسی می توانند  برای اطلاع از برنامه ها وچگونگی فعالیت در مجموعه  می توانند به میدان آزادی، ضلع شرقی برج آزادی مراجعه کنند یا با شماره ۶۶۰۳۹۸۷۳ تماس بگیرند.
مجموعه فرهنگی وهنری ایرانسرا هر روز از ساعت ۸ تا۲۰ فعال است./ه


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.