موج جدید کاهش قیمتها در راه است/ فروش مرغ با قیمت ۶۰۰۰ تومان تخلف است

به گزارش خبرنگار مهر، حسن رادمرد در حاشیه همایش معاونین برنامه ریزی استانداریهای سراسر کشور در جمع خبرنگاران در مورد اقدامات صورت گرفته برای تنظیم بازار گفت: در وزارت صنعت، معدن و تجارت یک روز در میان با کارگروه تنظیم بازار جلسه داریم و تصمیمات خوبی در آنجا اتخاذ می شود.

وی با بیان اینکه لبنیات یکی از اولویتهای ما برای تنظیم قیمت بوده است، گفت: برای تنظیم قیمت لبنیات اقدامات خوبی انجام شد و با توجه به اینکه ما نهاده های تولید و دامداریها را تامین کردیم، الان ذخیره بسیار خوبی در استانها داریم.
 

رادمهر افزود: به همه استانها جدول سهمیه تولید و سرانه مصرف دادیم که کارهایش انجام و برای ما ارسال شد و در بخش نهاده چون مشکلات ما مرتفع شد، دیگر دامداری ها مشکل نهاده ندارند.
 

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی داخلی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخش دامداریها و مرغداریها گفت: در حال حاضر به میزان کافی نهاده در اختیار دامداریها و مرغداری ها قرار داده ایم و آنان نیز متضمن شدند که قیمت مرغ را کیلویی ۴۴۰۰ تومان برای تولیدی ها و ۴۷۰۰ برای مصرف کننده به فروش برسانند که این مصوبه هفته گذشته ابلاغ شده است و بخش نظارتی ما نیز آن را دنبال می کند.
 

رادمهردر پاسخ به این سئوال که مرغ بیشتر از قیمت ۴۷۰۰ تومان در بسیاری از واحدها به فروش می رسد، گفت: قیمت میانگین کشور بین ۵۱۰۰ تا ۵۲۰۰ است اما احتمال دارد در برخی نقاط تهران بالای ۶۰۰۰ تومان به فروش برسد اما این امر تخلف است.

 

وی همچنین ضمن تکذیب خبر اعتصاب مرغ فروشان، گفت: این خبر درست نیست و آنان همکاری خوبی با وزارتخانه داشته اند و ما نیز یارانه خیلی خوبی برای آنان در نظر گرفته ایم و حتی برای برخی از استانها که هزینه حملشان زیاد بود، اعتباراتی در نظر گرفته شده است.

 

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی داخلی، با اشاره به ذخایر عظیم مرغ گفت: در ماه مبارک رمضان ۷ هزار تن مرغ  در قالب ۳۰۰ نمایشگاه به صورت گسترده توزیع خواهد شد؛ گوشت ، روغن ، برنج، لبنیات، خرما و زولبیا از دیگر کالاهایی است که در این نمایشگاهها به فروش می رسد.
 

وی با بیان اینکه همه استانداریها، معاونین استانداریها و مجموعه دست اندرکاران صنفی آمادگی دارند در این نمایشگاهها حضور مستمری داشته باشند، گفت: کالاهای تولید صنعت روغن و شکر نیز تعهد دادند که زیر نظر ما فعالیت و کالاهایشان را نیز در این فروشگاهها توزیع کنند.
 

رادمرد با بیان اینکه در آینده ای نزدیک بازار کاهشی خواهیم داشت، گفت: به دلیل تامین نهاده ها و کالاهای اساسی و تامین اعتبارات روند کاهشی قیمتها را در روزهای آینده در بازار شاهد خواهیم بود.

 

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی داخلی  افزود: کاهش قیمتی که در بخش مرغ و لبنیات داشته ایم، مجموعه انجمن های صنفی و صنعتی همکاری های خوبی با وزارتخانه داشتند که می توانیم در آینده نیز بازار را کنترل کنیم.
 

وی با بیان اینکه سازمان حمایت و بازرسی اصناف هم در حوزه خرده فروشی و هم عمده فروشی کنترل کامل کالاها را دارند، گفت:با همکاری این سازمانها می توانیم نرخ کالاها را در وضعیت تحت پایش و رصد خود قرار دهیم، لذا کمبودی نخواهیم داشت.


رادمهر در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه علاوه بر کاهش قیمت در بخش مرغ و لبنیات چه اقلام دیگری شامل این کاهش قیمت خواهند شد، گفت: کاهش قیمت کالاهایی که فعلا در سبد خانوارها پرتقاضاست، به خصوص کالاهایی که در ماه مبارک رمضان مصرفش بالا می رود را در دستور کار خود قرار می دهیم.
 

رادمهر با بیان اینکه از طریق تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت و حتی قاضی‌های کشیک امر کنترل بازار را انجام می دهیم گفت: ما حتی قاضی های کشیک برای کنترل بازار گذاشته ایم و فاکتورهای خرید و نرخ سودی که در برخورد قانونی با تمامی اصنافی که در این حوزه تخلف انجام بدهند، صورت خواهد شد.
 

وی با تاکید بر اینکه باید بحث گرانفروشی و گرانی را با هم متمایز کنیم، گفت: بخشی از گرانی ها مربوط به تورم و تحولات بین المللی است اما ما با کسانی که در صدد سوء استفاده از بازار باشند و بیشتر از روال معمول اجناس خود را بفروشند، برخوردهای لازم را از طریق دستگاههای کنترلی و نظارتی انجام می دهیم. 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.