موج چهارم دموکراسی حکومتهای دیکتاتور بحرین و عربستان را همراه خود می‌کند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ شنبه ۶ آبان ۹۱،

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره iبه سرکوب گسترده تظاهرات مردمی در عربستان و بحرین گفت: بحرین و عربستان باید این نکته را متوجه شوند که در قرن بیست‌و‌یکم و در فرآیند موج چهارم دموکراسی ناگزیر iبه تغییر حکومت‌های خود می باشند.

نوذر شفیعی نماینده مردم ممسنی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره iبه سرکوب گسترده مردم بحرین و عربستان توسط حکام این کشورها گفت: با توجه iبه اینکه در قرن بیست‌و‌یکم iبه سر می‌بریم و این قرن نیز مقطعی است که موج چهارم دموکراسی در آن اتفاق می‌افتد، وجود حکومت‌های استبدادی مانند بحرین و عربستان محلی از اعراب نخواهند داشت.

وی در ادامه با بیان‌اینکه اراده ملت بحرین و عربستان iبه سمت حرکت برای ایجاد یک نظام مردم سالار کاملا مشخص است، افزود: با توجه iبه اعتراضات گسترده ملت بحرین و عربستان حکام این کشورها یا باید خود را دموکراتیزه نمایند و یا این مردم خواهند بود که مسیر تحولات سیاسی را جهت‌دهی خواهند نمود.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی در ادامه تصریح نمود: بحرین و عربستان باید این نکته را متوجه شوند که در قرن بیست‌و‌یکم و در فرآیند موج چهارم دموکراسی ناگزیر iبه تغییر حکومت‌های خود می باشند و تداوم سرکوب مردم بحرین و عربستان در ادامه مسیر عدالت‌خواهانه آنها  ممکن است ایجاد مانع کند ولی مانع از تحقق مسیر نخواهد شد.
 
شفیعی با بیان اینکه اقدام خشونت‌آمیز نسبت iبه اتباع کشورها مغایر با قوانین حقوق بشری بوده و این کشورها باید زمینه‌های حکومت دموکراتیک را فراهم نمایند، اظهار داشت: برخورد رژیم آل‌سعود و آل‌خلیفه در سرکوب مردم نگران نماینده بوده و قطعا عدم تمکین از مطالبات مردمی این کشورها که در جهتی ایجاد اصلاحات و دست‌یابی iبه خواسته‌های مشروع خود بوده‌اند در آینده iبه زیان حکام دست نشانده این کشور خواهد بود.

وی در ادامه iبه برخوردهای دو‌گانه مجامع بین‌المللی داعیه‌دار حقوق بشر اشاره نمود و گفت: مجامع بین‌المللی در حال حاضر در قبال برخورد با نقض حقوق بشر در دنیا دچار پارادوکس آشکار شده است.

انتهای پیام/
 


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.