موج گسترده تظاهرات ضد دولتی در اردن / اولین کشته اعتراضات مردمی

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

اداره کل امنیت ملی اردن از کشته شدن یک تظاهرکننده در شمال این کشور و مجروح شدن یک مامور پلیس در جریان تظاهرات ۲۴ ساعت اخیر در سراسر اردن خبر داد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، iبه نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، اداره کل امنیت ملی اردن در این بیانیه‌ اعلام کرد که شخص کشته شده iبه همراه چندین تظاهرکننده دیگر iبه یک مرکز امنیتی در استان إربد واقع شمال اردن حمله کردند و قصد تخریب آن را داشتند که با واکنش ماموران مستقر در این مرکز مواجه شدند.

در تحولات میدانی نیز اعتصابات کارگری اردن برای دومین روز پیاپی ادامه یافت و پیش‌بینی می‌شود مردم بار دیگر در اعتراض iبه گرانی مواد سوختی iبه خیابان‌ها بیاییند.

هزاران تن از نیروهای امنیتی و ژاندارمری از ظهر چهارشنبه در امان، پایتخت، مستقر شده‌اند و میادین اصلی پایتخت را بستند تا مانع از تجمع تحصن کنندگان اردنی شوند.

نیروهای ضد شورش اردن عصر چهارشنبه با حمله iبه تظاهرکنندگان که در مناطق مختلف اردن اقدام iبه برگزاری تظاهرات کرده بودند با گاز اشک آور سعی در متفرق کردن آنها داشت و بعضی را بازداشت کرد.

تظاهر کنندگان نیز با سنگ و شیشه iبه سوی نیروهای امنیتی حمله‌ور شدند و در پایتخت سعی کردند خیابان‌های جنوب و شرق امان را مسدود کنند.

تظاهرات شمال اردن در مناطق مختلف این کشور رخ داد که iبه بسته شدن خیابان‌ها و راه‌های اصلی در بعضی از استان‌ منجر شد.

جنوب اردن نیز عصر چهارشنبه شاهد درگیری‌های شدیدی میان تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی و ژاندارمری بود.

تظاهرکنندگان در منطقه “الکرک” نیز در جهتی تلاش برای آزادی مخالفان زندانی که در پی درگیری‌ با نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند تظاهرات گسترده‌ای iبه راه انداختند و iبه مرکز امنیتی شهر هجوم بردند.

همچنین درگیری‌ها و ناآرامی‌هایی نیز در میان تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی در شهر “معان”، “الطفیله” و شهرک “ذیبان”رخ داد.

اخوان المسلمین اردن، دولت این کشور را مسئول همه این ناآرامی‌ها دانست و اعلام کرد: راه حل پایان اعتراض‌های مردمی عدم اجرای مصوبه‌های افزایش قیمت سوخت و تشکیل دولت نجات ملی است.

اخوان المسلمین در بیانیه‌ای پادشاه اردن را iبه انجام وظایف ملی خود فراخواند و iبهبود اوضاع اقتصادی ، پایان تهدیدات امنیتی و مبارزه با فساد مالی را خواستار شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.