مودیز رتبه اعتباری انگلیس را کاهش داد

۰۵م اسفند ،

بینا- موسسه اعتبار سنجی مودیز روز جمعه رتبه اعتباری انگلیس را به سبب « ضعف » چشم انداز رشد اقتصادی در این کشور از AAA به Aa1 کاهش داد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه ،این موسسه در بیانیه ای به ویژه به « ادامه ضعف چشم انداز اقتصادی میان مدت در انگلیس » اشاره و اعلام کرد انتظار دارد ضعف فعالیت های اقتصادی « در نیمه دوم این دهه ادامه یابد .»
اقتصاد انگلیس در حالی که تابستان قبل از دومین رکورد از ابتدای بحران خارج شد، با کاهش سه دهم درصدی رشد خود در سه ماهه چهارم سال دو هزار و دوازده اولین گام را به سوی رکود تازه برداشت.
مودیز همچنین به « چالشی هایی » که انگلیس در زمینه سالم سازی بودجه خود با آن روبرو است اشاره کرد در حالی که ظرفیت این کشور برای رویارویی با شوک های اقتصادی تضعیف شده است.
مودیز همچنین اعلام کرد رتبه اعتباری بانک مرکزی انگلیس را نیز از AAA کاهش داده است.
جرج اوزبورن وزیر دارایی انگلیس روز جمعه در پی این تصمیم موسسه مودیز آن را درخواست جدی برای ادامه کاهش بدهی های گسترده این کشور توصیف کرد.
وی گفت: « ما تذکر جدی را دربارهٔ مشکل بدهی دریافت کردیم که انگلس باید با آن روبرو شود. تصمیم مودیز همچنین اخطاری کاملا آشکار برای کسانی است که فکر می کنند ما می توانیم از کنار ضرورت حل این مشکلات عبور کنیم .»

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.