موزه امام علی(ع) تعطیل است

۲۱فروردین۱۳،

تا پایان فروردین ماه

رئیس موزه امام علی(ع) از تعمیرات این موزه خبر داد و گفت: تا پایان فروردین ماه موزه تعطیل است.

امیر عبدالحسینی، رئیس موزه امام علی(ع) در گفت و گو با خبرنگار تجسمی‌ هنرآنلاین گفت: با توجه به اینکه به ساختمان موزه امام علی(ع) بیش از ۱۲ سال است که رسیدگی نشده است امسال تصمیم گرفتیم موزه را نقاشی و رنگ آمیزی کنیم. از این رو برنامه‌های موزه از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.

او در این باره افزود: به خصوص با توجه به رویکرد فرامرزی که در سال تازه اتخاذ کردیم لزوم بهسازی و رنگ آمیزی موزه بیشتر احساس می‌شد.

عبدالحسینی با تاکید بر حفظ برنامه‌های قبلی موزه اظهار کرد: یک بخش از فعالیت‌های موزه رویکردهای قبل است. بر این اساس در موزه همچنان شاهد فعالیت‌های انجمن مفاخر معماران، کانون عکاسان ایران و فعالیت سایر انجمن‌ها هستیم. از سوی دیگر در سال تازه تصمیم داریم به بخش انتشار یافتنات ورود پیدا کنیم. در این حوزه می‌توان در تعامل با ناشران گزیده ای از آثار موزه را منتشر کرد.

این هنرمند همچنین با تاکید بر لزوم گنجبنه گردانی موزه گفت: در بخش گنجینه قصد داریم هم آثار گنجینه ای را در طول سال به نمایش بگذاریم هم این آثار را به سایر موزه‌ها امانت دهیم تا بیشتر دیده شوند. از طرفی تلاش داریم تا بخشی از آثار موزه به طور ثابت در فضای موزه امام علی(ع) به نمایش گذاشته شود. در این راستا بعضی آثار خوشنویسی قدما، یا تابلوهای نگارگری کوچک را می‌توان در ویترین‌های موزه به طور دائمی‌ به نمایش گذاشت.

رئیس موزه امام علی(ع) با اشاره به برگزاری چند نمایشگاه فروش آثار در سال قبل تصریح کرد: در سال قبل چند تجربه فروش آثار را داشتیم که خوشبختانه بسیار موفقیت آمیز بود از این رو در سال تازه تصمیم داریم در مقاطع زمانی متفاوت نمایشگاه‌های فروش آثار به نفع هنرمندان داشته باشیم.

انتهای پیام/۳۱/۳۴

 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.