موزه لوور، پربیننده‌ترین موزه هنری جهان در ۵ سال قبل

۸فروردین ۱۳،

موزه لوور پاریس جایگاه پربیننده‌ترین موزه هنری جهان طی سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ میلادی را از آن خود کرد.

به گزارش هنرآنلاین، در سال ۲۰۱۲ حدود ۹/۷ میلیون نفر از موزه لوور در پاریس بازدید کردند که این میزان بازدیدکننده یک میلیون نفر بیشتر از سال ۲۰۱۱ میلادی بوده است.

بنابر این گزارش، موزه هنر متروپولیتن نیویورک در رده دوم این فهرست و در رده‌های سوم تا پنجم سه موزه لندن جای دارند.

همچنین نمایشگاه “استادان کهن هلندی” که در موزه هنر متروپولیتن توکیو برگزار شد، عنوان پربیننده‌ترین تک نمایشگاه سال را به خود اختصاص داد.

در این نمایشگاه شاهکارهای نقاشی هلند که آنها از گالری تصاویر سلطنتی مورتیس‌هویس در لاهه قرض گرفته شده بود، به نمایش گذاشته شده بود. از جمله این نقاشی‌ها، تابلوی معروف دختری با گوشواره‌های مروارید اثر یوهانس ورمیر، نقاش قرن ۱۷میلادی بود که بین ماه‌های ژوئن و سپتامبر ۲۰۱۲ روزانه ده هزار و پانصد بیننده داشت. این نقاشی‌ها با توجه به تعطیل بودن این گالری برای مرمت تا سال ۲۰۲۴ میلادی، در ادامه در نمایشگاه‌هایی در آمریکا و ایتالیا نمایش داده می‌شوند.

صدرنشینی لوور در فهرست سالانه پربیننده‌ترین موزه‌ها از سال ۲۰۰۷ میلادی آغاز شد و تعداد بازدیدکنندگان این موزه با گشایش بخش هنرهای اسلامی افزایش یافت.

به نوشته بی.بی.سی به نقل از Artnewspaper، موزه بریتانیا هم با توجه به برگزاری المپیک تابستانی در لندن سال خوبی را پشت سر گذاشت و در رده سوم جای گرفت.

گالری تیت مدرن هم به لطف نمایشگاه دیمین هرست، سال ۲۰۱۲ میلادی حدود ۵/۳ میلیون بازدیدکننده داشت و در رده چهارم قرار گرفت و نشنال گالری را به یک رده پائین‌تر فرستاد.

نکته جالب اینکه هیچکدام از نمایشگاه‌های فهرست ۲۰‌تایی پربیننده‌ترین‌ها، در پنج موزه و گالری پربیننده جهان برگزار نشده بودند.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.