موزه گرافیک به زودی راه انداری می‌شود

۱۷م دیماه ،

اختصاصی هنرآنلاین/

بهرام کلهرنیا از برپایی موزه گرافیک به زودی در یکی از مناطق مرکزی تهران خبر داد.

بهرام کلهرنیا با اعلام راه اندازی موزه گرافیک به خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: تصمیم برای برپایی موزه گرافیک به امروز و دیروز بر نمی‌گردد بلکه سابقه طولانی دارد. از ۱۵ سال پیش در انجمن گرافیک ایران این مسئله مطرح شد که سال هاست اساتید مختلف آثار ارزشمندی را در قالب کتاب، پوستر، نشانه و … طراحی و چاپ کرده‌اند. از طرفی با توجه به اینکه این آثار بخشی از هویت تاریخی، فرهنگی اجتماعی کشورمان به شمار می‌رود چه بهتر که با گردآوری این گنجینه بخشی از خاطره، حافظه و ارزش هنری انجمن را در قالب موزه به نمایش بگذاریم.

او در این باره ادامه داد: با طرح این موضوع مسئولیتی تعریف شد و هر کس به طور داوطلبانه در این زمینه به فعالیت پرداخت. در ابتدا به نظر می‌رسید که کار بسیار ساده‌ای است اما به مروز متوجه سختی‌های کار شدیم. با توجه به اینکه جمعیت طراحان گرافیک گوناگونی وجود دارد بعضی از آثار در دسترس بود و بعضی دیگر به سبب اینکه هنرمند گرافیست خارج از کشور زندگی می‌کرد یا به رحمت پروردگار رفته بود جمع آوری آثار را مشکل می‌کرد.

وی با اشاره به نقش پررنگ استاد مجید بلوچ، چهره مطرح گرافیک کشور گفت: در این میان استاد مجید بلوچ با متانت، بردباری و همت والایی که دارند وظیفه جمع آوری آثار را بر عهده گرفتند. بر این اساس گروهی به استخدام انجمن درآمدند و به جمع آوری آثار ارزشمند پرداختند. در این زمینه جمع آوری، مرمتف فایل بندی، فیش برداری با این محتوا که اثر متعلق به کدام استاد، در چه سالی طراحی شده گردآوری شده است.

این هنرمند مطرح گرافیک در ادامه گفت: اکنون پس از ۱۵ سال کار و تلاش و جمع آوری اسناد، مصاحبه‌ها و گزارش‌ها کلکسیونی آماده شده که در حقیقت گنج عظیمی از هنر گرافیک است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر مسئولیت گرافیک جشنواره شمسه در منطقه ۱۰ را برعهده دارم طی صحبتی که با مسئولان داشته ام و با توجه به اینکه این دوستان پی به اهمیت این موضوع برده‌اند موزه هفت چنار را برای این منظور پیشنهاد داده‌اند اما با توجه به اینکه این موزه به لحاظ موقعیت جغرافیایی از مراکز آموزشی دور است در حال حاضر مشغول بررسی این موضوع هستیم تا ببینیم آیا راه اندازی موزه در این منطقه مناسب است یا نه.

انتهای پیام/۳۱/۳۴
 


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.