موزیلا نسخه پیش‌نمایش فایرفاکس مترو را برای ویندوز ۸ RTM منتشر کرد

موزیلا نسخه پیش‌نمایش مرورگر محبوب خود برای ویندوز ۸ را منتشر نموده است. این نسخه که فعلا فقط برای نسخه RTM سیستم عامل جدید مایکروسافت ارائه شده، بسیاری از ویژگی‌هایی نسخه‌های iOS اندروید را به همراه دارد و با رابط کاربری ویندوز ۸ یکپارچه شده است. در ادامه معرفی خصوصیات نسخه پیش‌نمایش فایرفاکس مترو با زومیت همراه باشید.

کمپانی موزیلا در بلاگ رسمی خود در روز پنجشنبه اعلام نمود که نسخه پیش‌نمایش فایرفاکس مترو برای ویندوز ۸ هم‌اکنون آماده دانلود می‌باشد. این نسخه از مرورگر محبوب موزیلا با هر دو محیط کاربری کلاسیک و مدرن ویندوز ۸ سازگاری دارد. با وجود آن که مایکروسافت از همه خواسته تا دیگر از نام مترو استفاده نکنند، اما می‌بینیم که موزیلا همچنان از کلمه «مترو» برای محصول خود بهره می‌برد.

این نسخه از مرورگر فایرفاکس برای نسخه RTM ویندوز ۸ طراحی شده و می‌توانید آن را از شاخه توسعه Elm که در واقع مرکز پزوهش‌های تجربی بخش مترو موزیلا است دانلود نمایید.

آسا داتزلر، مدیر بخش فایرفاکس کمپانی موزیلا گفت که نسخه پیش‌نمایش فایرفاکس شامل یک صفحه خانه با شکل و شمایل رابط کاربری مترو، پشتیبانی از قابلیت همگامسازی در فایرفاکس، ژست‌های لمسی مترو، یکپارچه شدن با قابلیت Charms در ویندوز ۸ و یک رابط کاربری منظم و زیبا است. طبیعتا طی هفته‌های آینده، موزیلا یکپارچگی بیشتری با ویندوز خواهد داشت و ویژگی‌های بیشتری به آن اضافه خواهد شد. همچنین عملکرد و سرعت پاسخدهی آن بهبود خواهد یافت و تمام اعمال ضروری برای آماده‌سازی این مرورگر تا روز ۲۶ اکتبر انجام خواهد شد.

firefox-metro-preview-release-1

این نسخه از فایرفاکس بسیار شبیه به چیزی است که در نسخه iOS و اندروید این مرورگر می‌بینیم. برگه‌ها در گوشه سمت راست بالا قرار داده می‌شوند و مابقی موارد مثل بوک‌مارک‌ها و History سایت‌های باز شده اخیر توسط کاربر در زیر نوار آدرس جای می‌گیرند. طبیعتا این نسخه نسبت به نسخه‌های موبایل خشک‌تر است و با محیط ویندوز ۸ سازگاری بیشتری دارد.

داتزلر در پایان گفت:

این نسخه فعلا فقط یک پیش‌نمایش است و ما می‌دانیم که باگ‌های زیادی دارد و برخی از ویژگی‌های مهم در آن غایبند. پس در اشتراک‌گذاری نظرات و پیشنهاداتتان با ما و همچنین اطلاع‌رسانی در مورد باگ‌ها و ایرادات تردید نکنید.


زومیت – زومیت – IT News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.