موسسات پولی و مالی موجب اختلال نظام بانکی/ بانک‌ها باید خود را با سیاست‌های کلان اقتصادی هماهنگ کنند

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

کارشناس فعال در حوزه اقتصادی کشور موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز و تحمیل شرایط بانک ها به سیستم اقتصادی کشور را مهمترین معضلات نظام بانکی کشور می داند.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران ،در شرایط فعلی اقتصاد و نظام بانکی کشور، کارشناسان و فعالان اقتصادی موارد مختلفی را بعنوان مشکلات و معضلات کنونی نظام بانکی کشور معرفی می‌کنند.

در همین راستا باشگاه خبرنگاران طی مصاحبه‌ای با دو تن از کارشناسان در این خصوص گفتگو کرده است.

محمدرضا مرتضوی دبیر کل خانه صنعت و معدن ایران در این‌خصوص گفت: از نظر من مهمترین موضوع و مشکل در نظام بانکی ما این است که بانک‌ها خود را ملزم به هماهنگی با سیاست‌های اقتصادی کلان کشور نمی‌دانند.

مرتضوی افزود: علمای اقتصادی معتقدند چون اقتصاد با جان و مال مردم طرف است پس باید برای انجام امور و اجرای سیاست‌های پولی و مالی کشور بسیار دقیق و کارشناسی عمل شود.

دبیر کل صنعت و معدن ایران در ادامه درخوص حل این موارد و انتظام بخشی به نظام بانکی کشور گفت: از نظر من بانک‌ها شرایطی را به بخش‌های مختلف اقتصاد کشور از جمله جریمه دیرکرد و.. تحمیل کرده‌اند به همین دلیل نیاز به تصمیم‌گیری‌های بخش خصوصی – دولت و بانک‌ها در جهت منافع بلند مدت کشور داریم و از نظر من نظم بخشیدن به این موضوع موجب حل مشکلات می‌شود.

*موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز موجب اختلال در تولید هستند

محمدحسین فاتحی کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران معضل نظام بانکی را موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز دانست و گفت: موسسات مالی و اعتباری که بدون نظارت بانک مرکزی فعالیت می‌کنند، نه تنها موجب کمک به تولید نمی‌شود بلکه باعث ایجاد اختلال هم دراین حوزه می‌شود.

وی در ادمه گفت: صندوق‌های قرض‌الحسنه و تعاونی‌های اعتباری و موسسات پول و مالی که بدون ضابطه ایجاد شده اند از نظر مهمترین مشکلات کنونی اقتصاد ما هستند.
انتهای پیام/

— .

باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.