موسوی نژاد:قراردادها و عهدنامه های منطقه ای برای مقابله با ریزگردها باید به تأیید مجلس برسد

یکشنبه ۱۵ مرداد – ۰۲:۳۷:۴۵ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه قراردادها و عهدنامه های خارجی باید در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد گفت: عهدنامه ها و قراردادهای بین عراق و ایران برای مقابله با ریزگردها به مجلس نیامده و این مهم باید هرچه سریعتر اصلاح شود.
به گزارش خبرگزاری آریا ، در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۵ مرداد) مجلس شورای اسلامی سیدمهدی موسوی نژاد در تذکر آیین نامه ای خطاب به ریاست جلسه محمد حسن ابوترابی گفت: طبق ماده ۱۹ آیین نامه داخلی رئیس جلسه باید کمال بی طرفی را در تذکرها داشته باشد متأسفانه وقتی که تذکرات ما در سیستم ثبت می شود نوبت قرائت تذکر به ما نمی رسد ،ولی وقتی نام عده ای از نمایندگان در سیستم باشد تذکرات به راحتی قرائت می شود.
نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی خواستار بهبود این وضعیت شد و در ادامه سخنان خود با استناد به اصل ۳ بند ۱۴ و ۹ قانون اساسی اخطاری را مطرح و تصریح کرد: ایجاد امکانات عادلانه در تمام زمینه های معنوی و مادی باید برای مردم عموم کشوروجود داشته باشد  ولی توجه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست معطوف به چند استان بود.
موسوی نژاد یادآور شد: بنده در خصوص انتخاب نمایندگان برای سخنرانی بعد پیش از سخنان رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اعتراض دارم و باید این افراد با قرعه کشی انتخاب می شدند.
وی افزود: متأسفانه وقتی ریزگردها در استان های جنوبی مثل بوشهر که باعث مرگ تدریجی مردم شده است وجود دارد تدبیر خاصی اتخاذ نمی شود ،ولی وقتی اندکی از این ریزگردها به تهران می رسد تعطیلات و جلسات مکرر صورت می گیرد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه سخنان خود در رابطه با سخنان رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست مبنی بر عقد قرارداد و عهدنامه میان ایران و عراق گفت: طبق اصل ۷۷ و ۱۲۵ قانون اساسی چنین قراردادهایی باید در مجلس به تأیید نمایندگان برسد تا نمایندگان ملت از جزئیات قراردادها و عهدنامه های منطقه ای باخبر باشند و در این باره از وزارت امور خارجه توضیح بخواهند متأسفانه متن قراردادها به مجلس نیامده است.
محمدحسن ابوترابی رئیس جلسه در پاسخ به بخشی از تذکر موسوی نژاد گفت: دغدغه نمایندگانی که در مورد ریزگردها صحبت کردند، دغدغه منطقه ای و استانی نبود و همانطور که سخنرانی ها را استماع کردید ،سخنان درباره همه حوزه ها و قسمت های کشور بود.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۸۰۵۱۴۳۷۴۵۸۸۷


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.