موسوی: ایران از هر ابتکاری که منجر به توقف جنگ و رفع محاصره مردم یمن شود، استقبال می‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: ایران از هر ابتکاری که توقف جنگ و رفع محاصره مردم یمن را به همراه داشت باشد، استقبال می‌کند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، سیدعباس موسوی، عصر روز پنچ شنبه با اشاره به پیشنهاد دبیر کل سازمان ملل متحد برای برقراری آتش‌بس در جنگ‌ها در همه مناطق جهان از جمله یمن برای آمادگی بیشتر جهت مقابله با پیامدهای گسترش کرونا اظهار کرد: یمن در نتیجه جنگی ویرانگر در معرض بزرگ‌ترین فاجعه انسانی قرار گرفته است. تجاوز نظامی نیروهای خارجی و  محاصره ظالمانه هوایی، دریایی و زمینی یمن در پنج سال گذشته راه‌های کمک‌رسانی به مردم مظلوم این کشور را مسدود کرده و اکنون گسترش بیماری کرونا در نبود حداقل امکانات و وخامت وضعیت انسانی در این کشور نگرانی‌ها را مضاعف کرده است.

او افزود: جمهوری اسلامی ایران ضمن استقبال و حمایت از پیشنهاد دبیر کل سازمان ملل متحد تاکید می‌کند همچون گذشته از هر ابتکاری که توقف جنگ و رفع محاصره یمن را به همراه داشته باشد، استقبال می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: پیشنهاد دبیر کل برای توقف جنگ و با توجه به استقبال دولت نجات ملی یمن در صورتی که با اقدامات عملی ائتلاف در این زمینه و رفع محاصره این کشور همراه باشد می‌تواند اقدام مهمی برای جلوگیری از مرگ هزاران انسان بی گناه و گامی اساسی برای گشودن دریچه ای برای برقراری صلح و ثبات باشد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.