موسیقی زندگی انسان در دل مستند هایی ساده، عمیق و بی پیرایه

شنبه ۱۳ خرداد – ۱۱:۴۵:۰۰ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

به بهانه اکران فیلم درخانه هنرمندان ایران؛

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- با نمایش دو فیلم مستند از «فرشاد فدائیان» مستند ساز برجسته ی کشور، نگاه ساده، بی پیرایه و عمیق این مستند ساز به سوژه های اطرافش میهمان تالار شهناز خانه هنرمندان ایران شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، بر طبق روال سه شنبه شب های خانه هنرمندان ایران، نمایش فیلم های برجسته مستند ایران با دو مستند «من و یک نوبت صیادی» و «اگر عزت به قهوه خانه نیاید» به کارگردانی «فرشاد فدائیان» پیگیری شد. در این برنامه که با حضور پرشور مستند سازان، هنرمندان و علاقه مندان به فیلم های مستند برگزار شد، چهره هایی همچون دکتر جواد زهیری، منوچهر انور، همایون امامی، ایرج میلانی و … حضور داشتند.
نمایش فیلم های مستند، نزدیک به یک دهه است که به همت خانه هنرمندان ایران و انجمن تهیه کنندگان سینمای مستند ایران در تالار شهناز خانه هنرمندان اکران می شود.
«فخرالدین سیدی کورائیم» دبیر کارگروه نمایش فیلم های مستند انجمن تهیه کنندگان سینمای مستند ایران در رابطه با سابقه و نحوه انتخاب فیلم ها گفت: «ما تقریبا در سال به طور متوسط نزدیک به چهل جلسه اکران و نقد فیلم داریم که این فیلم ها با نظر کارگروه انجمن تهیه کنندگان سینمای مستند ایران انتخاب می شود».
نویسنده کتاب «مسافر قاره ششم» همچنین  اضافه کرد: «این شورا از سه منبع فیلم های برگزیده تلویزیونی، فیلم های مرکز سینمای مستند تجربی و فیلم های مستقل بخش خصوصی فیلم ها را انتخاب و جهت پخش در تالار شهناز خانه هنرمندان ایران معرفی می کند».
اکران سه شنبه شب این تماشاخانه به دو فیلم «من و یک نوبت صیادی» و «اگر عزت به قهوه خانه نیاید» به کارگردانی «فرشاد فدائیان» اختصاص داشت. در ادامه پخش این دو فیلم نشستی با حضور پدرام اکبری و جمعی از دست اندرکاران فیلم های این کارگردان برگزار شد که طی آن چهار مقوله چگونگی برخورد و ارتباط این کارگردان با موضوع، تصویر، تدوین و موسیقی بررسی و نقد شد.
در این نشست مراعات حرمت های انسانی، احترام به سنت ها و همگون شدن با مردم، نگاه جستجوگر و امانتدار دوربین، توجه به پژوهش و مطالعه، طراوت زندگی انسان و نگاه ساده، بی پیرایه و عمیق گارگردان از جمله ویژگی های برجسته فیلم های فدائیان عنوان شد.
در پایان این جلسه از مدیریت و کارمندان تالار شهناز خانه هنرمندان ایران به واسطه حمایت از پخش فیلم ها در خانه هنرمندان تشکر شد.
گفتنی است جلسه بعدی این برنامه، سه شنبه ۱۶ خرداد ماه، راس ساعت ۱۸ با نمایش و تحلیل فیلم «سلام، من دهباشی هستم» به کارگردانی «جواد آتشباری» همراه خواهد بود.

 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۰۲۱۱۴۵۰۰۹۸۴


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.