موسیقی روی تخت بیمارستان است

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

رضا مهدوی در گفت و گو با هنرآنلاین/

رضا مهدوی معتقد است، تمامی نهادها باید به وزارت ارشاد کمک کنند تا فضای موسیقی به درستی هدایت شود زیرا موسیقی ما روی تخت بیمارستان است و باید دوباره احیا شود.

رضا مهدوی، موسیقیدان و نوازنده سنتور در گفت و گو با خبرنگار موسیقی ممتاز نیوز دربارهٔ وضعیت موسیقی کشور گفت: متاسفانه شرایط فعلی موسیقی بسیار نامناسب است و این چیزی که می‌بینیم توانایی و قابلیت‌های موسیقی ایرانی نیست زیرا شرایطی که در چند سال اخیر در این حوزه پیش آمده سبب شده است موسیقی به درستی ارائه نشود.

این نوازنده در ادامه بیان کرد: همچنین در چند سال اخیر شرایط سختی برای هنر و هنرمندان به وجود آمده است و امیدواریم در شرایط تازه و با حضور علی مرادخانی راه تازهی باز شود و مشکلات یک به یک برطرف شود.

این موسیقیدان افزود: موسیقی دارای ژانرهای متفاوتی است که باید به هر کدام از این ژانرها توجه شود و در این حوزه باید از حضور متفکران در هر ژانر بهره‌مند شویم تا موسیقی هر روز رشد کند، همچنین موسیقی ما نیاز به بحث‌های کارشناسانه، آسیب شناسی و نقد و بررسی دارد.

مهدوی گفت: به نظر من دفتر موسیقی باید تبدیل به اتاق فکر شود تا بتوانیم موسیقی را از گرداب نجات دهیم، همچنین مسئولین متفکر باید راهکارهای مناسبی در جهت رشد و تعالی این هنر ارائه دهند تا موسیقی از حالت درجا زدن خارج شود.

رضا مهدوی در ادامه تاکید کرد: متاسفانه در چند سال اخیر به موسیقی کودک کم‌توجهی شده است و صدا و سیما به اشتباه موسیقی مناسبی در این جهت ارائه نمی دهد در حالی که باید به فکر موسیقی ایرانی برای کودک باشیم زیرا موسیقی که برای کودک ارائه می گردد برای بزرگسالان است و این مشکلات باید از ریشه برطرف شود.

این نوازنده خاطرنشان کرد: متاسفانه من آینده خطرناکی برای موسیقی کودکان می‌بینم زیرا اگر این روند ادامه یابد کودکان امروزی که آیندگان را تشکیل می‌دهند گمراه می‌شود و این موضوع برای موسیقی اصیل ایرانی خطرناک است.

مهدوی در ادامه گفت: به نظر من باید سیاست گذاری مناسبی در این زمینه ارائه شود و جشنواره موسیقی کودک به صورت مستقل برگزار شود و یک شورای نظارت بر آن ناظر باشد تا در نتیجه شاهد پیشرفت موسیقی کودک نیز باشیم.

این موسیقیدان افزود: در دوره ای که مدیریت بخشی از موسیقی را بر عهده داشتم آثار درخشانی در این زمینه تولید شد اما به سبب حمایت نکردن صدا و سیما این آثار از بین رفت در صورتی که این آثار موسیقایی سرمایه و گنجینه های موسیقی می باشند و باید به آنها توجه ویژه ای شود.

رضا مهدوی در ادامه خاطرنشان کرد: من از تمامی نهادها می‌خواهم تا به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کمک کنند تا فضای موسیقی به درستی هدایت شود زیرا موسیقی ما روی تخت بیمارستان است و باید دوباره احیا شود.

پایان پیام/۴۶


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.