‘موسیقی زیرزمینی’ در ایران وجود ندارد

‘سید محمد میرزمانی’روز سه شنبه در حاشیه سومین روز برگزاری جشنواره موسیقی مناطق زاگرس نشین ایران در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: برخی علاقه مندان در کشور که دارای استعداد و نبوغ موسیقی بوده اما استانداردها را نمی شناسد، اقدام به ضبط موسیقی در خانه می کنند و آن را روی شبکه اینترنت قرار می دهند.

به گفته وی، آنچه در برخی از کشورها با عنوان’موسیقی زیرزمینی’ شناخته می شود، موسیقی سیاسی سیاهی است که باعث ناامیدی مردم می شود.

وی تصریح کرد: تولید موسیقی در خانه را نمی توان موسیقی زیرزمینی نامید بلکه باید آن را موسیقی غیرمجاز و غیررسمی دانست که موضوعات آنها نیز خانگی، اجتماعی یا عاشقانه است.

به گفته میرزمانی، این علاقه مندان چون استانداردهای تولید آلبوم را نمی دانند، اقدام به ضبط غیررسمی موسیقی می کنند.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در باره برگزاری جشنواره موسیقی زاگرس نشینان نیز گفت: دو مرحله ای شدن بخش رقابتی این جشنواره، نقطه محوری جشنواره امسال است.

میرزمانی یادآور شد: در دوره گذشته، بخش رقابتی جشنواره به گونه ای بود که گروه های شرکت کننده پس از انتخاب به صورت مستقیم به بخش مسابقه می رسیدند.

وی تصریح کرد: امسال بخش مسابقه دو مرحله می شود که پس از انتخاب در مرحله نخست، امکاناتی برای ارتقا گروه ها در اختیار آنان قرار گیرد و کلاس های آموزشی و پژوهشی با حضور استادان برای گروه ها برگزیده برگزار می شود و در نهایت در دهه فجر با یکدیگر رقابت می کنند.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در باره صدور مجوز برای برگزاری کنسرت ها نیز گفت: مسئولیت برگزاری موسیقی صحنه ای نواحی و محلی به ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تفویض شده ولی صدور مجوز برای برنامه های مقامی و سنتی در تهران انجام می گیرد که روند آن با حضور کارشناسان شتاب یافته است.

میرزمانی در باره سطح جشنواره موسیقی مناطق زاگرس نشین ایران در بروجن نیز گفت:این جشنواره در سطح بالایی برگزار می شود و حضور استادان بزرگ موسیقی ایران به عنوان داور نشان از سطح بالای آن است.

میر زمانی یادآور شد: در این جشنواره اجراهای خوبی از سوی شرکت کنندگان انجام شد و انگیزه هنرمندان شرکت کننده بالا بود.

به گزارش ایرنا، ششمین جشنواره موسیقی مناطق زاگرس نشین ایران با حضور هنرمندان ۱۲استان از پنجم تا هفتم شهریور در شهرستان بروجن استان چهارمحال و بختیاری در حال برگزاری است.

این جشنواره، سه شنبه شب پایان می یابد.

۷۳۵۹/۵۵۸/

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۶۸۹۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.