موسیقی مخوف فیلمی که یکی از رقبای جدی جوایز اسکار ۲۰۲۴ است

۲۰م آذر ،

به گزارش خبرآنلاین، این روزها در محافل سینمایی بسیاری درمورد «۳۰ دقیقه بامداد» ساخته تازه کاترین بیگلو، کارگردان فیلم «قفسه درد» صحبت می‌کنند.

فیلم داستان تلاش ۱۰ ساله گروهی از سربازان آمریکایی برای یافتن اسامه بن لادن رهبر گروه تروریستی القاعده است.

 

«۳۰ دقیقه بامداد» تا همین حالا فیلم چندین جایزه برده و در فهرست بهترین فیلم‌های سال حضور ثابت دارد، اما عجیب است کمتر کسی درمورد السکاندر دپلا آهنگساز این فیلم صحبت می‌کند.

 

موسیقی دپلا برای این فیلم غنی است و به شدت در فضاسازی نقش دارد، برای اثبات این ادعا بد نیست به فصل حمله به مخفیگاه بن لادن نگاه کنید، حمله‌ای که مانند مه مخفیگاه را دربرمی‌گیرد این مسئله به خوبی در موسیقی دپلا القا شده است.

 

موسیقی دپلا برای این فیلم برعکس موسیقی اغلب فیلم‌های جنگی پرضرب نیست و حالتی مینیمال دارد (البته لحظاتی هم هست که موسیقی پرضرب می‌شود اما به ندرت).

خودش می‌گوید: «موسیقی فیلم کاری ارکسترال است. ۱۲ ویولنسل و ۹ بیس و… ارکستری بزرگ برای ساخت موسیقی به کمک من آمدند.»

 

دپلا معتقد است برای اینکه موسیقی «۳۰ دقیقه بامداد» تاثیرگذار باشد «نباید صدایش بلند باشد، باید بدون اینکه جلب توجه کند صدای عمیق و مخوف خلق کند. شکی نیست که اگر ما موسیقی را بسیار بلند اجرا می‌کردیم توی ذوق می‌زد.»

 

شخصیت اصلی فیلم زنی به نام مایا با بازی جسیکا چاستین است که رهبری شکارچیان بن لادن را برعهده دارد.
 
دپلا درمورد اهمیت رابطه موسیقی فیلم با این شخصیت می‌گوید: «در این فیلم شما باید در دل نبرد باشید، باید در ذهن جنگجویان باشید و باید در ذهن شخصیتی که چاستین بازی می‌کند باشید. او به شدت خوددار است و کم حرف می‌زند و مسئول پیدا کردن بن لادن است. او بیشتر از طریق چشمان و حرکات بدنش جنگ را به بیننده القا می‌کند. برای همین موسیقی من دنباله‌رو شخصیت اوست.»

 

دپلا برای ساخت موسیقی فیلم‌های «گفتار پادشاه»، «آقای فاکس شگفت‌انگیز»، «مورد عجیب بنجامین باتن» و «ملکه» نامزد اسکار بوده است.

 

عنوان اصلی فیلم تازه بیگلو «Zero Dark Thirty» است. این عبارت به لحاظ نظامی به معنای «۳۰ دقیقه بامداد» است، اما در کل به ساعتی نامشخص در اوایل صبح زمانی که هوا هنوز تاریک است، اشاره دارد.

 

فایل ضمیمه خبر یکی از ۱۸ قطعه موسیقی فیلم «۳۰ دقیقه بامداد» به نام «Flight to Compound» است.

 

ایندی‌وایر / ۱۰ دسامبر / ترجمه: حسین عیدی‌زاده

۵۸۲۴۱

دانلود بخشی از موسیقی «۳۰ دقیقه بامداد»   دانلود بخشی از موسیقی «۳۰ دقیقه بامداد»


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.