موسیقی نیاز به نقد و بررسی دارد

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

فاضل جمشیدی در گفت و گو با هنرآنلاین/

فاضل جمشیدی گفت: موسیقی نیاز به نقد و بررسی دارد اما متاسفانه در کشور ما اصلا نقد موسیقی نداریم و نقد و بررسی این حوزه دستخوش مصلحت ها و تعارف های بی پایه و اساس شده است.

فاضل جمشیدی، خواننده در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین گفت: متاسفانه در کشور ما اصلا نقد موسیقی وجود ندارد و نقد و بررسی این حوزه دستخوش مصلحت ها و تعارف های بی پایه و اساس شده است که این موضوع سبب شده است بسیار از منتقدین مانند قبل آثار خوب یا بد را مورد بررسی قرار ندهند.

این خواننده در ادامه بیان کرد: من ۱۳ جلسه مسئول برگزاری جلسه های نقد نغمه بودم که این نقد و بررسی ها با همکاری نغمه شهر برگزار شده بود، همانجا متوجه شدم اصلا نقد و بررسی موسیقی نداریم زیرا بیشتر منتقدین به سبب دوستی و مصلحت هایی که مد نظر خودشان است به درستی آثار موسیقی را بررسی نمی کنند.

جمشیدی خاطرنشان کرد: همچنین کنسرت رضا صادقی و سالار عقیلی اتفاق بزرگی در حوزه موسیقی بود و بسیار ها دوست داشتند این کنسرت مورد نقد و بررسی قرار گیرد و سوالات بسیاری به وجود می آید به عنوان مثال آیا موسیقی سنتی یا پاپ از این تلفیق بهره ای برده است و مزایا و منافع این کنسرت چه بوده است، اما این موضوع اصلا بررسی نشد.

فاضل جمشیدی افزود: به نظر من باید گردهمایی هایی با حضور منتقدین و هنرمندان صورت گیرد تا دربارهٔ آثار موسیقی و اتفاق هایی که در این حوزه می افتد صحبت شود زیرا اگر این روند ادامه یابد موسیقی مانند یک خط صاف پیش می رود و پیشرفتی در این حوزه دیده نمی شود.

 پایان پیام/۴۶
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.