موسیقی و سکوت دوباره ابراهیم یونسی با دو اثر دیگر پس از سال‌ها

۱۲م دیماه ،

رمان «موسیقی و سکوت» نوشته «رز تره‌مین»، «جنبه‌های رمان»‌ اثر «ادوارد مورگان فورستر» و رمان «آسیاب کنار فلوس» نوشته «جورج الیوت» با ترجمه ابراهیم یونسی از سوی انتشار یافتنات نگاه راهی بازار کتاب شدند.

رمان «آسیاب کنار فلوس» اولین بار در سال ۱۳۶۸ از سوی نشر نگاه راهی بازار شد. چاپ دوم آن با همان ترجمه در سال ۱۳۸۱ از سوی نشر تهران به بازار کتاب راه یافت و چاپ سوم آن نیز پاییز امسال() در ۶۲۸ صفحه و قیمت ۱۷ هزار تومان از سوی انتشار یافتنات نگاه انتشار یافته است.

در بخشی از کتاب «آسیاب کنار فلوس» می‌خوانیم: «ماگی با صدایی نجواگونه گفت: اوه درخت‌ها و گل‌ها با این نوری که در میان آن‌هاست چه عجیب و رویایی به نظر می‌آیند. طوری می باشند که انگار به جهان افسانه‌ها تعلق دارند و هرگز پژمرده نمی‌شوند. انگار می‌کنم که همه از جواهر ساخته شده‌اند…»

همچنین رمان «موسیقی و سکوت» نوشته «رز تره‌مین» اولین بار در سال ۱۳۸۲ از سوی انتشار یافتنات نگاه و به قلم ابراهیم یونسی ترجمه و انتشار یافته است. چاپ دوم این کتاب نیز در ۵۸۶ صفحه و قیمت ۱۵ هزار تومان از سوی این ناشر عرضه شده است.

رز تره‌مین نویسنده زن انگلیسی تاکنون چند جایزه مهم ادبی را از آن خود کرده است. «موسیقی و سکوت» اثری است پیچیده و درخشان، نویسنده همزمان با روایت داستان در جابجا کردن زمان‌ و تغییر آواها، پرداخت تصویر‌ها و رنگ‌آمیزی صحنه‌ها مهارت قابل توجهی از خود نشان داده است.در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «چند برگ نت موسیقی در اطراف پراکنده بود، ولی من اعتنایی به آن‌ها نکردم. هیچ وقت نتوانستم بفهمم که چگونه می‌توان از این خط‌های خرچنگ قورباغه صدایی درآورد. شاید اگر این علامت‌های خرچنگ قورباغه‌ای چیزی خوش ریخت‌تر بودند آهنگ‌هایی هم که از آن‌ها درمی‌آمد بهتر بود..»

همچنین کتاب «جنبه‌های رمان» نوشته «ادوارد مورگان فورستر» اولین بار در سال ۱۳۵۲ به قلم ابراهیم یونسی از سوی انتشار یافتنات نگاه انتشار یافت. چاپ ششم و تازه این کتاب در ۲۲۲ صفحه و قیمت هفت هزار تومان از سوی این ناشر به بازار نشر راه یافته است.

در قسمتی از این رمان می‌خوانیم: «اگر طبیعت آدمى دچار تغییر شد، سبب آن را در کشف دریچه‌اى تازه براى دیدن نفس خود جست‌و‌جو کنید. زندگى طبیعى پر است از محدودیت‌ها و موانع اجتماعى و اقتصادى و تنها زمانى امکان رشد فراهم مى‌شود که ممنوعیت‌ها کمرنگ شوند. اى کاش رمان نویس‌هاى دیگر هم داستان‌هایشان را کمى جدى مى‌گرفتند.»

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.