موسیقی «یه تیکه زمین» با حال و هوای محرم پیش رفت/موسیقی فیلم تلویزیونی «خسیس» را در دست دارم

۲ م دیماه ،

کهن‌دیری عنوان کرد:

سینما پرس- گروه هفت هنر/آهنگساز سریال «یه تیکه زمین» ضمن توضیح در مورد این مجموعه تلویزیونی که پرمخاطب نیز عنوان شده گفت: حال و هوای موسیقی در فضای محرم است البته آهنگسازی این کار به پایان رسیده و هم اکنون مشغول ساخت موسیقی فیلم تلویزیونی «خسیس» هستم.

علیرضا کهن دیری؛ آهنگساز سریال «یه تیکه زمین» در گفت و گو با خبرنگار موسیقی سینما پرس، گفت: ساخت موسیقی برای این سریال را به پیشنهاد مهدی کرم پور آغاز کردم و بر اساس حال و هوای این سریال که به محرم می خورد موسیقی را با آن حال و هوا پیش بردم.

وی افزود: تم موسیقی آلبوم موسیقی کاملا ایرانی و همراه با حال و هوای فیلم است که با سازهای ایرانی کار شده است. ملودی ای که انتخاب شده است براساس پیامی بوده که فیلم می خواهد بیان کند.

این آهنگساز در خصوص تیتراژ این سریال، تصریح کرد: تیتراژ «یه تیکه زمین» با ترانه ای از روزبه بمانی توسط محمد اصفهانی خوانده شد که انتخاب خود من بود و با دعوت از محمد اصفهانی ابتدا موسیقی ساخته شد و بعد ترانه توسط ایشان خوانده شد و کار را ضبط کردیم. مضمون این ترانه اجتماعی است.

کهن دیری در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر مشغول آهنگسازی قسمت های پایانی این سریال هستیم که رو به پایان است.

گفتنی است؛ علیرضا کهن دیری در حال حاضر ساخت موسیقی متن فیلم تلویزیونی «خسیس» به کارگردانی احمد کاوری را در دست دارد.

«یه تیکه زمین» نام سریالی تلویزیونی است که در سال برای پخش در ماه محرم از سوی شبکهٔ دوم سیمای جمهوری اسلامی ایران تولید شد. این مجموعه اولین سریال تلویزیونی مهدی کرم پور پس از ساخت چهار فیلم سینمایی و پنج فیلم تلویزیونی که آخرین آن‌ها پل چوبی (فیلم) بود. محمدعلی اسلامی(تهیه کننده) نیز در کارنامه‌اش تهیه مجموعه‌های تحسین‌شده‌ای چون رعنا (سریال) و زیر تیغ را دارد. یه تیکه زمین هم همانند دیگر کارهای کرم‌پور اثری پربازیگر است.

بازیگران این مجموعه تلویزیونی عبارت از داریوش ارجمند، آتیلا پسیانی، رویا تیموریان، عنایت بخشی، کوروش تهامی، نفیسه روشن و حدیث میرامینی می باشند.

داستان فیلم اینگونه است که حاج حیدر (داریوش ارجمند) از آن نانواهای قدیمی تهران است که هنوز نانش را روی ترازو می‌کشد و دست مشتری می‌دهد. نزد مردم احترام دارد و بزرگ محل است. نظم این زندگی از روزی به هم می‌خورد که او نانوایی التفاط (آتیلا پسیانی) را به سبب تخلف می‌بندد…

مهدی کرم‌پور پس از مشکلاتی که سر راه نمایش پل چوبی (فیلم) پیش آمد، به تلویزیون رفت تا ساخت اولین مجموعه‌اش را تجربه کند اما پایگاه اینترنتی‌های سیاسی وابسته به طیف اصول‌گرا که پیش‌تر مقدمات اکران‌نشدن فیلم سینمایی او را فراهم کرده بودند، این‌بار نیز در طول ساخت سریال مطالب تندی علیه ساخته‌شدن این کار نوشتند.

انتهای پیام/ص/ن.ف

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۹۳۲۰


شبکه خبری سینمای ایران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.