موضع آمریکا و غرب مقابل کشورهای اسلامی کاملا شکست خورده است

۰۲م آذر ،

نماینده جنبش حماس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

نماینده جنبش حماس با اشاره به حمایت آمریکا از پیاده کردن اهداف شوم رژیم غاصب صهیونیستی در جهان اسلام گفت: آمریکا نمی‌تواند با حمایت از اسرائیل زمینه دست یابی رژیم غاصب صهیونیستی به اهداف خصمانه خود را فراهم سازد و موضع آمریکا و غرب نسبت به کشورهای اسلامی کاملا شکست خورده است.

خالد قدومی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، با اشاره به اهمیت وحدت میان جهان اسلام و عرب در راستای کاهش کشتار مردم غزه و فلسطین اظهارداشت: مسئله‌ای که در عرصه دیپلماسی و بین‌المللی حائز اهمیت است مباحث مربوط به  وحدت موضع میان جهان اسلام و عرب و از سوی دیگر قطع روابط دیپلماتیک کشور‌های مسلمان با رژیم غاصب صهیونیستی است.
 
 وی با اشاره به حمایت آمریکا از پیاده کردن اهداف شوم رژیم غاصب صهیونیستی در جهان اسلام تصریح کرد: آمریکا نمی‌تواند با حمایت از اسرائیل زمینه دست یابی رژیم غاصب صهیونیستی به اهداف خصمانه خود را فراهم سازد و موضع آمریکا و غرب  نسبت به کشورهای اسلامی کاملا شکست خورده است.

 قدومی با اشاره به وظیفه کشورهای اسلامی در برخورد با اهداف آمریکا و غرب گفت: جهان اسلام باید دست از هرگونه حمایت از برنامه‌های خصمانه آمریکا بردارد و در هیچ زمینه‌ای برای پیشبرد اهداف اسرائیل در راستای ضربه زدن به ملت مظلوم غزه و فلسطین کمکی نرساند که البته متاسفانه برخی از کشورهای عربی با  ایالات متحه آمریکا روابط دارند.

 نماینده جنبش حماس با اشاره به تصویب قطعنامه‌ای در شورای امنیت مبنی بر عدم یورش در غزه  بیان کرد: اخیرا قطعنامه‌ای در شورای سازمان امنیت تصویب شد که طبق آن نباید هیچ کونه حمله‌ای به غزه صورت بگیرد درحالیکه آمریکا این قطعنامه را زیر پا و مرتکب تخلف فاحشی شده است.

 وی  به عدم پای بندی مدعیان به اصل حقوق بشر اشاره و بیان کرد: جنایتی که اسرائیل در غزه مرتکب شده است از هر جنایتی بی سابقه تر بوده  که حدود ۷۰ درصد اهدافش کشتارکودکان بی گناه است.

 قدومی ادامه داد: غرب و رژیم صهیونیستی متاسفانه برخلاف ادعاهایی که دارند هیچ گونه پای بندی به اصل حقوق بشر ندارند و ملت مظلوم فلسطین و غزه  متحمل لطمات از سوی کشورهایی می‌شوند که عهدنامه‌های حقوق بشر را امظا کرده‌اند.

وی با اشاره به شرط گذاری‌های دشمن برای آتش بس در کشوهای مسلمان گفت: شرایط دشمن را قبول نمی‌کنیم چراکه خودمان شرایطی را داریم که بایدطرف غربی  پای بند آن باشد و از سوی دیگر هم آغاز کننده جنگ نبوده‌ایم که بخواهیم کوتاه بیاییم.

 نماینده جنبش حماس  با اشاره به اظهارات نتانیاهو در اسرائیل که حاضراست  جنگ را به پایان برساند خاطرنشان کرد: نتانیاهو اهداف استراتژیک خاص خود  را دارد و نمی تواند با تحت فشار قرار دان کشورهای مسلمان به اهداف شوم خود دست یابد.

وی در پایان  با بیان اینکه باید در عرصه جهان اسلام وحدت رویه، تاکتیک، استراتژیک و دیپلماسی را تحقق دهیم افزود: جهان اسلام هم برای خود دارای اهداف و تاکتیک‌های است که در صورت بروز جنگ قطعا به کار خواهد گرفت.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.