موضوع˝خانه سینما˝ اختلاف نیست، رقابت هنری است/ ساخت فیلم زندگی مقام معظم رهبری تا یک ماه آینده

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

پرویز شیخ طادی کارگردان سینمای ایران معتقد است؛ بحث‌هایی که این روزها پیرامون خانه سینما در جریان است، اختلاف نیست و یک رقابت هنری محسوب می‌شود.

پرویز شیخ طادی در گفت‌وگو با خبرنگار سینما هنرآنلاین دربارهٔ سرنوشت کانون کارگردانان گفت: ما در همه شرایطی تابع قانون بوده‌ایم و هستیم و مرجع اصلی ما قانون است. کانون کارگردانان سینمای ایران تا بیش از این هیچ حرفی برای گفتن نداشت و همه سلایق مختلف را به زور کنار هم جمع می‌کردند تا مجمع عمومی برگزار کنند؛ در حالی که تفاوت دیدگاه‌ها و سلایق کارگردانان از زمین تا آسمان بود. مجمع عمومی که کمتر از ۵۰ نفر در آن شرکت کنند را نمی‌توان مجمع عمومی نامید.

کارگردان فیلم “روزهای زندگی” دربارهٔ اتفاقات اخیر و معرفی چهار نماینده از سوی دو خانه سینما گفت: من معتقدم این بحث‌هایی که این روزها در سینمای ایران می‌شود، اختلاف نیست بلکه یک رقابت هنری است. در تمام دنیا این رقابت‌ها وجود دارد و چه عیبی دارد ما دو خانه سینما داشته باشیم؟ به جای این که یک خانه سینما باشد. تمام تمرکز خودمان را گذاشتیم بر خانه سینمای تهران ما باید چندین خانه سینما در استان‌های خود داشته باشیم. اگر فضای رقابت به وجود آید و چند نهاد صنفی مختلف کنار یک دیگر به فعالیت‌های سینمایی بپردازند فضای سالم‌تری بر سینمای ایران حاکم می‌شود. دولت بودجه‌اش را در اختیار یک خانه سینما قرار می‌دهد و این پول معلوم نیست به جیب چه کسانی سرازیر می‌شود. خانه سینما ولی نعمت سینماگران می‌شود. اگر این بحث رقابت هنری را جدی‌تر دنبال کنیم، تهیه‌کنندگان می‌توانند از این بازار رقابتی کارگردانان نزدیک به نگاه سلیقه خود را انتخاب کنند و این امر سبب رشد و بالندگی سینما خواهد شد.

برنده جایزه بهترین کارگردانی جشنواره فیلم فجر ادامه داد: بحث رقابت هنری و تعدد صنوف شاید بر اساس الگوهای بلا استفاده و منقرض شده باشد اما در شرایط فعلی می‌تواند سینمای ایران را از بحران خارج کند. استفاده از شیوه‌های نا کارآمد در بعضی از مواقع سبب رشد و ترقی خواهد شد.

شیخ طادی در خصوص ساخت فیلم زندگی “مقام معظم رهبری” نیز گفت: طی صحبت‌های انجام شده قرار است تا یک ماه و نیم آینده تکلیف این پروژه مشخص شود.
 

انتهای پیام/۵۵/ب


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.