موضوع اعزام دانشجویان جدید ایرانی به کانادا بررسی می شود

ˈحسن مسلمی نایینیˈ روز شنبه به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: همانگونه که پس از تعطیلی سفارتخانه های ایران در لندن و انگلیس در تهران، ارائه خدمات وزارت علوم به دانشجویان ایرانی در کشور انگلیس همچنان ادامه یافت، دانشجویان ایرانی که اکنون در کانادا تحصیل می کنند نیز از خدمات لازم این وزارتخانه بهره مند خواهند شد.

وی ادامه داد: در ماجرای تعطیلی سفارتخانه های ایران و انگلیس در هر دو کشور، بنا به صلاحدید مسوولان جمهوری اسلامی ایران، اعزام دانشجوی جدید به انگلیس لزومی نداشته و متوقف شده اما درمورد کانادا تاکنون تصمیم گیری نشده است.

مسلمی نایینی، تعداد دانشجویان ایرانی بورسیه در کانادا را کمتر از ۱۰ نفر ذکر کرد و گفت که این دانشجویان از سال گذشته به کانادا اعزام شده اند و هیچ مشکلی برای دریافت خدمات برای دانشجویان بورسیه و غیربورسیه از طرف وزارت علوم وجود نخواهد داشت.

براساس آمارهای وزارت علوم، بیش از دو هزار دانشجوی ایرانی در دانشگاه های کانادا مشغول به تحصیل هستند که به گفته معاون امور دانشجویان خارج، این افراد با هزینه شخصی به این کشور اعزام شده اند.

مسلمی نایینی تاکید کرد: پس از تصمیم گیری مسوولان کشور در رابطه با توقف یا ادامه اعزام دانشجویان جدید به کانادا، این موضوع به موسسات اعزام دانشجو به خارج و مراکز آموزشی و پژوهشی ابلاغ خواهد شد.

فراهنگ ** ۱۰۵۵ ** ۱۰۷۱

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.