موضوع شکار یک راس گوزن زرد درحال پیگیری است

‘عطاپور شیرزاد’ روز یکشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس اطلاعات موجود شکارچیان غیرمجاز با سوء استفاده از تاریکی شب اقدام به شکار یک راس گوزن زرد در منطقه آب سیاه دنا کرده اند که این مساله ازطریق مراجع ذی ربط درحال پیگیری است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد وبویراحمد گفت: جمعیت حیات وحش مناطق حفاظت شده در این استان ازجمله ‘دنا ‘و ‘خائیز’ براساس طرح سرشماری زمستان ۹۰ با نظارت کارشناسان محیط زیست بوشهر و خوزستان نسبت به سال ۸۹ به رشد ۲۸درصدی رسیده است.

وی با بیان اینکه یک تعرض جزیی نمی تواند خدمات گسترده محیط زیست را زیر سووال ببرد، گفت: امنیت در مناطق حفاظت شده بویژه دنا و خائیز که به کلکسیونی از گونه های ارزشمند گیاهی، جنگلی و جانوری تبدیل شده است، برقرار است.

پورشیرزاد با متناقض خواندن برخی آمارها از سرشماری حیات وحش در برخی رسانه ها گفت: حفاظت محیط زیست از سال های گذشته تاکنون با تعداد زیادی از شکارچیان شرورتوانسته برخورد کند و در این زمینه با فرهنگ سازی برخی ‘تقابل ها’ را به ‘تعامل’ تبدیل کرده است.

وی تصریح کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست با همکاری دولت و پرداخت پاداش های مناسب توانسته در زمینه انگیزه ساری در محیط بانان و حراست از مناطق حفاظت شده به توفقیقات خوبی دست یابد که رشد ۲۸درصدی گونه های حیات وحش در سال ۹۰بیانگر این وضعیت است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اینکه جمعیت آرام و پرشمار گونه های نادر کل و بز در کنار سکونت گاههای انسانی و کنار جاده کوه ‘گل’ چشم هر رهگذر و بیننده ای را به خود خیره می کند، بیانگر وجودامنیت ،احساس امنیت و تلاش محیط بانان گمنام و پرتلاش محیط زیست است.

وی با اظهار تاسف از وقوع برخی اتقاقات ناگوار به بدلیل برخی بی تدبیری ها در گذشته که منجر به جان باختن برخی از هموطنان این مرز وبوم شد، افزود: تقبیح فرهنگ شکار و ترویج فرهنگ حفاظت همگانی از محیط زیست از برنامه های این سازمان است.

پورشیرزاد از رسانه ها خواست تا بیش ازپیش با رویکردی حرفه ای وسازنده برای اعتلای اهمیت حفظ محیط زیست وحفاظت از گونه های نادر حیات وحش همکاری وفرهنگ سازی کنند.

وی از تقدیرسازمان حفاظت محیط زیست از یگان حفاطت این اداره کل درسال گذشته خبر داد و گفت:این اداره کل برای تامین ماشین آلات و تجهیزات فردی و پاسگاههای محیط زیست در سال های اخیر اقدامات خوبی انجام داده است.

پورشیرزاد با این حال، محدودیت امکانات، نیروی انسانی و پراکندگی مناطق حفاظت شده را یاد آوردشد و افزود: با وجود این همه نابرابری بین امکانات و وظایف، خدمات خوبی در حفاظت از مناطق تحت مدیریت انجام گرفته است.

وی گفت: محیط بانان این اداره کل باتمام مشکلات از سایت ‘گوزن زرد’ بطور مستمر حفاظت نموده و حادثه شکار یک راس گوزن زرد در اسارت با سوء استفاده از تاریکی شب نیز به طور قاطعانه پیگیری خواهد شد.

۶۷۱/۶۸۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۲۴۱۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.