موفقیت ایران در افزایش پوشش واکسیناسیون بیش از کشورهای توسعه یافته است

اردیبهشت ۱۴۰۳

با توجه به وضعیت موجود موفقیت ایران در افزایش پوشش واکسیناسیون و ایمن سازی کودکان بیش از میانگین جهانی و حتی بیشتر از اغلب کشورهای توسعه یافته و صنعتی است.

فرهاد سالاری استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار علمی  باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: در طی سال های بعداز پیروزی انقلاب اسلامی عزم جدی در کشور برای کاهش میزان مرگ و میر کودکان به وجود آمد که افزایش پوشش واکسیناسیون از مهمترین آنها است.

وی گفت:‌در طی سه دهه اخیر میزان پوشش واکسن های هدف برنامه ایمن سازی یعنی فلج اطفال سرخک، سیاه سرفه، دیفتری، کزاز ،سل و هپاتیت B تا حد زیادی افزایش یافت که نتیجه آن کاهش میزان مرگ و میر کودکان است.

سالاری با بیان اینکه پوشش واکسیناسیون در کشورمان قابل مقایسه با اغلب کشورهای جهان نیست تاکید کرد: با توجه به وضعیت موجود موفقیت ایران در افزایش پوشش واکسیناسیون و ایمن سازی کودکان بیش از میانگین جهانی و حتی بیشتر از اغلب کشورهای توسعه یافته و صنعتی است.

وی خاطر نشان کرد: پوشش واکسیناسیون بر علیه بیماری های واگیر دار هدف در سال ۱۳۶۳ حدود ۲۰ درصد بوده که در سال ۱۳۸۰ و پس از آن به بالای ۹۵ رسیده است که این میزان ایمن سازی که در حال حاضر بیشتر نیز شده است در کمتر کشوری دیده می شود./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.