موفقیت اجلاس عدم تعهد در تهران کارآمدی نظام اسلامی را به دنیا نشان داد

به گزارش ایرنا حجت الاسلام احمد حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته قشم افزود: این جنبش در واقع یک سازمان ملل دوم است و همه اعضای آن که بیش از دو سوم کشورهای دنیا را تشکیل می دهند در اجلاس شانزدهم این جنبش در تهران شرکت کردند که پیروزی بزرگی برای نظام اسلامی ما بود.

وی با اشاره به فرازی از سخنان رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت این اجلاس تصریح کرد: برگزاری این اجلاس نمایش قدرت و شکوه ایران اسلامی بود.

خطیب نماز جمعه این هفته قشم تبلیغات رسانه های غربی در مقطع زمانی قبل از برگزاری این اجلاس در تهران را به عنوان نشانه ای از تمایل غربی ها برای برگزار نشدن یا ضعیف برگزار شدن آن دانست و گفت: اما دنیا شاهد بود که برخلاف خواسته غربی ها، همه اعضای این جنبش و سازمان های بزرگ دنیا از جمله دبیرکل سازمان ملل نیز به تهران آمدند و در این اجلاس شرکت کردند.

به گفته وی دراین پیروزی بزرگ، کل کارگزاران نظام سهیم هستند و دستاوردهای آن به قدری بزرگ است که جایی برای طرح پرخرج بودن این اجلاس باقی نمی ماند و همه باید دست به دست هم بدهند تا در مدت سه سال ریاست ایران بر این جنبش جهانی، کارهای بزرگی از جمله حل مساله سوریه از طریق سیاسی از طریق آن انجام شود.

امام جمعه قشم دربخش دیگری از خطبه های خود با گرامیداشت هفته دولت کارهای بزرگ دولت در گوشه وکنار کشور را نشانه کارآمد بودن دولت اسلامی دانست و با ستایش از عملکرد دولت در استان هرمزگان، شخصیت مردمی استاندار این استان را به عنوان نمونه ای از حسن رابطه دولت و مردم خواند.

حجت الاسلام حسن زاده همچنین از پروژه های افتتاح شده در هفته دولت در جزیره قشم تقدیر کرد و خواستار تسریع در تحویل واحدهای مسکونی مربوط به پروژه های مسکن مهر قشم به متقاضیان شد.

وی با اشاره به سالروز واقعه ۱۷شهریور سال ۱۳۵۷، این روز را عاشورایی دیگر و میدان شهداء تهران را کربلایی دیگر نامید و پیروزی انقلاب اسلامی و عزت وسربلندی امروز نظام اسلامی را مرهون خون شهدای این روز دانست./ک۲

۱۸۷۱/۶۶۸

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.