موفقیت ایران در برگزاری اجلاس تهران پاسخ محکمی به ادعاهای آمریکا است

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از اداره اخبار و رسانه‌های گروهی مجلس شورای اسلامی در این بیانیه آمده است: اجلاس کشورهای غیرمتعهد در روزهای نهم و دهم شهریورماه ۹۱ در تهران، با حضور ۱۲۰ کشور و شماری از سازمانهای بین‌المللی را می‌توان هم موفقیتی برای جنبش غیرمتعهدها و هم جمهوری اسلامی ایران دانست.

در این بیانیه تاکید شده است: برگزاری اجلاس شانزدهم در تهران از آن جهت اهمیت دارد که ایران، به عنوان کشوری که به برکت انقلاب اسلامی، خود را از سلطه و نفوذ قدرت‌های سلطه‌گر رهانیده، می‌‌تواند از جایگاه یک کشور واقعا غیرمتعهد، ریاست این جنبش را در سه سال آینده برعهده گیرد و آن را در مسیر نیل به اهداف آن هدایت کند.

در ادامه بیانیه فراکسیون اصولگرایان مجلس آمده است: سخنان شجاعانه و مستدل و مستقل رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در افتتاحیه اجلاس تهران، در حقیقت فتح‌ بابی برای گفتمانی از این دست در فضای جنبش بود.

این بیانیه می افزاید: رهبر حکیم جمهوری اسلامی ایران، صریح و صادقانه، آنچه را سران کشورها و هیات‌ها در دل داشتند به زبان آوردند و هیبت و ابهت توخالی سلطه‌گران را در هم شکستند.

در ادامه این آمده است: فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی وظیفه خود می‌داند مراتب سپاس و تشکر خود را به حضور رهبر معظم انقلاب، که سخنانشان گواه استقلال و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و نیز اقتدار جنبش غیرمتعهدها بود، تقدیم کند و از شخص رییس جمهوری محترم و دولت و بویژه وزارت امور خارجه به دلیل تلاش فراوان و مدیریت ارزشمندی که در برگزاری اجلاس اعمال شد سپاسگزاری کند.

در ادامه این بیانیه خاطرنشان شده است: اجلاس تهران ثابت کرد که ایران نه تنها منزوی نیست، بلکه با منطق درست و انسانی خود، اقتدار و نفوذی روز افزون دارد و برماست که قدر چنین نعمتی را بدانیم و شکر آن را با وحدت بیشتر و خدمت افزونتر به جا آوریم.

فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرده است که ایران با ریاست خود بر اجلاس بتواند به افزایش کارآیی و تأثیر آن در معادلات بین‌المللی کمک کند.

در پایان این بیانیه آمده است: فراکسیون اصولگرایان تشکر از همه دست‌اندرکاران و عوامل موثر در برگزاری اجلاس به ویژه نیروهای انتظامی و رسانه‌ها و در رأس آنها رسانه ملی را نیز وظیفه خود می‌داند و توفیق همگان را از خداوند مسئلت می‌کند.

سیام**۹۱۲۱**۱۴۷۸

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.