موفقیت در فروش در یک بازار کساد !

وسنا :بازاریابی در یک محیط اقتصادی بی رونق
اگر به دنبال فروش بیشتر در بازار کساد و راکد هستید !

اینکه اعتقاد داشته باشید اقتصاد درحال رکود است یانه ، زیادتر به این بستگی دارد که تحت تاثیر سخنان چه شخصی باشید و یا اینکه اوضاع موجود ا قتصادی تا چه اندازه مستقیما برکسب و کار و تجارتتان  نقش داشته باشد.اگر اوضاع راکد اقتصادی شما را نگران می کند ، بهتر است یک برنامه بازاریابی و فروش تهاجمی را تدارک ببینید.

اگر همواره کالا و خدمات شما متناسب با احتیاج مشتریان و درجهت مرتفع نمودن آن باشد ، مطمئنا درشرایط رکود اقتصادی درمقایسه با بقیه ازگردش نسبی بهتری برخوردار خواهد بود ،چون فروش آنچه که به کالا یا خدمات لوکس شهرت دارد در چنین وضعیتی به حداقل می رسد.
درچنین وضعیتی ، اگر کالا یا خدمات شما به بیان یک لزوم شناخته نشود ، آنگاه بایستی تلاش نمائید تا آنجا که می توانید این لزوم و اهمیت را جهت مشتریان و مخاطبین خود توجیه و تفهیم نمائید. در این حالت بایستی یک مسئله را حل کنید ، میبایست مرتفع نمودن احتیاج مشتری با قیمتی بسیار رقابتی را سر لوحه کار خود قرار داده و تلاش نمائید صرفا برپرداخت هزینه های نقش بخش به بیان راه کاری جهت صرفه جوئی متمرکز شاود.

همچنین بایستی با راه اندازی یک برنامه بازاریابی از نظرات مشتری و طرز رفتار او با خبر بوده تا بتوانید به اقدامی مناسب دست بزنید. جاروجنجال و هیاهاو تبلیغاتی و تکراراوژگیهای محصول یا خدمات تان جز هزینه های اضافی حاصلی جهتتان نخواهد داشت.

میبایست خود و سازمان تان را تامین کننده چیزی کنید که مشتریان محتاج آن میباشند.این بدان مفهوم است که میبایست با هر ابزار امکانپذیر از پرسشنامه ،صندوق پیشنهادات و انتقادات ،ارسال نامه یا پست الکترونیک ،مصاحبه حضوری وتلفنی اوا ….. در یک تماس پیوسته از نظرات مشتریان و آنچه بدنبال آن میباشند با خبر باشید تا بتوانید بموقع عکس العمل متناسب داشته باشید.

درشرایط رکود اقتصادی ، برنامه بازاریابی خود را برمعرفی کالا و حتی اطلاع رسانی و تبلیغات در مورد اوژگیهای آن به مشتریان متمرکز ننمائید.درعوض به فکر دو مشخصه فوق یعنی رفع احتیاج مشتری و قیمت رقابتی باشید.از تمام اینها مهمتر اینکه به هر حال ضروری است که تماس خود را همانطور که در بالا بدان اشاره شد با مشتریان موجود حفظ کنید ، چون پس از این رکود ،همین گروه از مشتریان میباشند که دوباره مخاطبین پروپا قرص شما خواهند بود.

علاوه بر اینها قادرید درچنین وضعیت هایی به فعالیتهای صنفی بخصوص فعالیتهائی که محتاج صرف هزینه نمی باشد و مرتفع نمودن مسائلی که در حوزه منافع مشترک گروهی حادث شده بود بپردازید. چون اینگونه اقدامات که خود از تکنیکهای بازاریابی بوده ، اگرچه به نادرست اما در شرایط اوج و شلوغی کار ، به طور معمول امکان پذیر نیست.
در شرایط بد اقتصادی ، مردم عموما به دنبال بهانه ای جهت شادی می گردند.

از خلاقیت های خود استفاده نمائید و ارائه کالا و خدمات خود را با شادی عجین کرده ، لبخند را بر لب مشتریان خود بنشانید. فراموش نکنید که شما نه تنها می خواهید احتیاج مردم را برآورده کنید ، بلکه آنها جهت خرید از شما بایستی دلایل محکمی داشته باشند.
برگرفته از سایت بانکی

خواندن این مقالات هم پیشنهاد میشد

  • ۱۳ ترفند موفقیت میلیاردر معروف دنیا وارن بافت !
  • قبل از شروع کسب و کار این سه گام ضروری است
  • ۵ روش خلاقانه افزایش فروش !
  • ۱۲ راز موفقیت استیو جابز از زبان کاوازاکی
  • میلیاردر شدن به روش رونالد اون پرلمان Ronald Owen Perelman

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.