موقع “خواب” افکارتان را در کمد بگذارید

اردیبهشت ۱۴۰۳

پژوهشگران به اشخاصی که دچار مشکلات مربوط به “خواب” می باشند آرام کردن ذهن و فراهم کردن شرایط یک خواب راحت را پیشنهاد می‌کنند.

به گزارش خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، به اشخاصی که می‌خواهندخواب راحتی برای حفظ سلامت بدن خود داشته باشند پیشنهاد‌هایی در ارتباط با ساعت دقیق خوابیدن دارند.

گفتنی است: نظم و انضباط برای خوابیدن در وقت یک زمان منظم و بیدار شدن در ساعتی دقیق می ‌تواند کیفیت خواب شبانه را بالا ببرد و اثرات مفیدی بر سلامت اشخاص داشته باشد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند: اشخاصی که خواب شبانه راحتی دارند و معمولاً روزها سرحال به محل کار و تحصیل خود می‌روند، در ساعات انتهایی شب از کاربرد وسایلی مانند تبلت‌ها، گوشی‌های تلفن همراه و رایانه‌های شخصی اجتناب می‌کنند، زیرا نور مصنوعی این وسایل به همراه تمرکزی که برای کار با آنها نیاز است می ‌تواند سبب بی‌خوابی و یا بدخوابی اشخاص شود.

پزشکان همچنین پیشنهاد می‌کنند: اشخاص برای داشتن خوابی راحت از فکرکردن به مسائل عادی، تحصیلی و یا گرفتاری‌های شخصی در هنگام خواب اجتناب کنند زیرا این افکار می ‌تواند سبب بی‌خوابی و کابوس‌های شبانه برای اشخاص شود.

پزشکان همچنین پیشنهاد می‌کنند: برای داشتن خوابی راحت از انجام ورزش شدید و یا پیاده روی طولانی مدت کمتر از سه ساعت به زمان خواب اشخاص اجتناب کنند زیرا سبب بالا رفتن فشار خون وبی‌خوابی در اشخاص می‌شود.

همچنین پزشکان پیشنهاد می‌کنند: تا اشخاص برای شام غذای سبک میل کنند زیرا سبب درگیر شدن کمتر معده با غذا و ایجاد آرامش در دستگاه گوارش و فراهم آمدن خواب راحت برای اشخاص می‌شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.