مومنی خبرداد: اجرای طرح ویژه برخوردبا رانندگان پرخطر بزودی/۱۰هزار راننده در آستانه محرومیت

۲۳ آبان ،

2012-03-29-039.jpg

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از طرح ویژه برخورد با رانندگان پرخطر در طرح زمستانی امسال خبر داد و گفت: ۱۰ هزار راننده پرخطر در آستانه محرومیت از رانندگی می باشند.

به گزارش تفسیری خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در ایلام،‌ سردار اسکندر مومنی در نشست خبری امروز خود موضوع ترافیک و کاهش تصادفات را یکی از موضوعات فرهنگی دانست که فرهنگ‌سازی در خصوص آن به طور ویژه بر عهده رسانه‌هاست.

وی با اشاره به کاهش ۱۰ درصدی کشتار تصادفات رانندگی در استان ایلام در سال جاری نسبت به سال قبل، گفت: در عین حال تلفات تصادفات رانندگی در شش ماهه امسال با ۶۰۱ نفر کاهش معادل ۶ درصد کمتر شده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به اینکه بر اساس آمارهای جهانی به ازای هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه در جهان ۷٫۶ نفر در تصادفات رانندگی کشته می‌شوند، گفت: این رقم در آسیا ۱۰ نفر است، ‌این در حالیست که در ایران با تلاش‌های صورت گرفته این میزان به ۸٫۱ نفر کاهش یافته است.

مومنی از معرفی ۱۵۰۰ دستگاه متخلف و مقصر در بروز حوادث رانندگی به مراجع قضایی بر اساس قانون تازه رسیدگی به تخلفات رانندگی خبر داد و گفت: در صدر این دستگاه‌ها، نام شهرداری‌ها، ‌وزارت راه و آب و فاضلاب دیده می‌شود.

وی با اشاره به دستورالعمل اخیر برخورد با رانندگان حمل و نقل عمومی مقصر در بروز حوادث رانندگی تاکید کرد: بر این اساس، تاکنون دفترچه ۲۰ راننده مقصر این ناوگان ابطال شده است و این رانندگان دیگر حق ندارند در ناوگان حمل و نقل عمومی فعالیت داشته باشند. از سوی دیگر برخورد با تعاونی‌ها و موسسات حمل و نقل متخلف نیز در دستور کار جدی پلیس است.

به گزارش تفسیری ایسنا، مومنی با اشاره به طرح زمستانه پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، طرح ویژه برخورد با رانندگان پرخطر در طرح زمستانه پلیس در دستور کار است که بزودی جزئیات آن اعلام می‌شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی همچنین با اشاره به اینکه رانندگان پر خطر بر اساس قانون تازه نمره منفی دریافت می‌کنند، در آستانه فصل سرما، گفت: آمارها نشان می‌دهد حدود ۱۰ هزار راننده متخلف به سبب نزدیکی به حد نصاب نمره منفی در آستانه ضبط گواهینامه و محرومیت از رانندگی می باشند که پیشنهاد می‌کنیم این رانندگان به هیچ عنوان تخلفات خود را ادامه ندهند، چرا که در غیر این صورت مجوز رانندگی از آنها سلب خواهد شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.