مونوریل نباید جایگزین خط b مترو شود/ جمع کردن مونوریل عاقلانه نیست

به گزارش خبرنگار مهر، علی لاریجانی بعدازظهر سه شنبه در دیدار تعدادی از اعضای شورای اسلامی استان قم در پاسخ به دغدغه‌های رئیس این شورا در مورد طرح مونوریل اظهار کرد: راه‌های بهتر از این وجود داشت که بودجه را صرف مونوریل کرد اما تعلق خاطری نسبت به این پروژه وجود دارد.

وی گفت: می‌شد از این خط بهتر از این استفاده کرد اما شما منکر این هستید که این پروژه به درد سیستم حمل و نقل می‌خورد.

رئیس مجلس در مورد جایگزین شدن مونوریل با خط b مترو که یکی از دغدغه‌های مطرح شده بود اظهار کرد: جایگزین شدن مونوریل با مترو غلط است چون باید مونوریل را مکمل مترو دانست و فرض را بر این گذاشت که با توجه به زائرپذیربودن قم، مونوریل می‌تواند در شرایط فول نقش مکمل را ایفا کند.

نماینده قم در خانه ملت در عین حال گفت: البته اگر در روند اجرای این پروژه کار غیرقانونی انجام شده باشد باید به آن رسیدگی شود.

لاریجانی با بیان اینکه در مورد مونوریل دو تفکر وجود دارد اظهار کرد: یک دیدگاه مخالف مونوریل است و دیدگاه دوم با اینکه مونوریل از نظر حمل مسافر قابلیت مترو را ندارد ولی قائل به اجرای آن است.

وی در پاسخ به دغدغه دیگر رئیس شورای اسلامی استان قم در مورد از بین رفتن هویت شهری با اجرای مونوریل گفت: از نظر اینکه معماری شهر قم باید محفوظ بماند درست است ولی این ویژگی فقط با خط منوریل محو نمی‌شود.

لاریجانی توقف پروژه مونوریل را به نفع آبادانی شهر ندانست و تاکید کرد: من نمی‌گویم این پروژه کار خوش سلیقه‌ای است ولی در مجموع برای آبادانی شهر قم باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد. نگاه ما به شهر قم باید خیلی وسیع باشد تا بتوانیم این شهر را آباد کنیم از این رو جمع کردن مونوریل کار عاقلانه‌ای نیست.

وی اضافه کرد: ما باید محوریت حرم حضرت معصومه(س) و هندسات شهر قم با این محور را با روش‌های مختلفی ببینیم. من نمی‌گویم کار عاقلانه‌ای انجام شده است ولی این کار شکل گرفته و بخشی از واقعیت دوران جدید است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نگاه توسعه‌ای به شهر قم باید قوی باشد و در کنار آن باید به فکر معنوی هم پوشش داد.

وی همچنین خواستار اجرایی شدن خط b طرح مترو شد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.